Puțini sunt cei care pot spune că nu au auzit de marca americană Jeep. E drept că unii români mai fac încă o confuzie între nu­me­- le acestui brand și mașinile de teren, așa că nu de puține ori auzi pe stradă „uite ce jeep (gip) Mercedes“ sau „mi-am luat un jeep BMW“. 
De fapt, exact această confuzie dovedește că Jeep reprezintă esența mașinilor de teren, mai ales dacă vorbim de vehicule de mari dimensiuni. Din nefericire, aflat sub aripa grupului Chrysler, brandul Jeep și-a pierdut, încet, încet, rezonanța.
În Europa, lipsa unui motor diesel performant a penalizat drastic vânzările în ultima perioadă punând producătorul în postura de a căuta soluții drastice. Odată cu preluarea americanilor de la Chrysler de italienii de la Fiat, în 2009, marca Jeep a primit un nou impuls și, grație unui pachet mult mai apropiat de cerințele clienților europeni, vânzările au reintrat pe un trend ascendent. Deși în oferta mărcii se află trei modele, Grand Cherokee, Wrangler și Compass, vedeta incontestabilă rămâne „marele indian“.
Anul trecut, dintr-un total de 15.169 de unități vândute în Europa, cele mai multe au fost Grand Cherokee, 4.233 de unități. Și asta înainte ca vârful de gamă Jeep să beneficieze de noul motor turbo-diesel V6 de trei litri care dezvoltă 241 CP.  Cum italienii de la Fiat, prin ale căror reprezentanțe se vinde acum marca americană, consideră că această variantă va fi cea mai căutată de clienții europeni am decis să testăm noul Grand Cherokee Limited diesel.
La prima vedere, mastodontul produs la uzina Jefferson North de lângă Detroit pare un apartament pe roți.
Cei care și-au închipuit asta, stârniți de dimensiunile mari ale caroseriei, nu se află departe de adevăr. În habitaclu este loc, mai mult decât suficient, pentru cinci persoane, iar confortul acestora este asigurat de banchete largi și spații generoase pentru picioare. Șoferul are la dispoziție o mulțime de sisteme de comandă și control, ale căror butoane însă sunt destul de greu de găsit atât pe zona centrală a bordului, cât și în spatele volanului.
După câteva zeci de minute necesare acomodării, totul pare corect și bine gândit. E drept că, aflându-se într-un segment dominat de vehicule precum BMW X6, Mercedes ML sau Toyota Land Cruiser, vehiculul latino-american are mari probleme în a se ridica la nivelul de ergonomie al acestora. Chiar și în varianta Overland, cea mai bine dotată din gamă.
Imens şi greu, dar puternic
Deși poate fi considerat o rudă a modelului Mercedes-Benz ML, noul Grand Cherokee are un temperament complet diferit de marele SUV german. În oraș se comportă ca un mojic: sperie ceilalți șoferi prin dimensiunile sale, prin mugetul motorului atunci când un picior „prea greu“ apasă accelerația, nu ia în seamă bordurile și are nevoie de două locuri de parcare.
Având o caroserie specifică unui tot-teren veritabil, Grand Cherokee pune mari probleme șoferului atunci când traficul este aglomerat. Însă, odată scăpat din jungla urbană, se dovedește a fi un temerar. Puține obstacole pot sta în calea uriașului cu o înălțime de aproape 1,8 metri.
Grație suspensiei pneumatice „Quadra Lift“ și sistemului de control al tracțiunii „Select Terrain“, cu cinci setări (Auto, Sand/Mud, Sport, Snow si Rock), mașina se descurcă aproape pe orice teren, fiind penalizată în anumite cazuri doar de ampatamentul mare. Micile zgomote care răzbat din zona suspensiei către șofer, mai ales atunci când este străbătut un drum asfaltat cu mici denivelări sau gropi, sunt deranjante, însă par să se înscrie în aerul rugos al modelului Jeep.
La capitolul preț, Grand Cherokee își așteaptă eventualii clienți cu valori cuprinse între 43.000 de euro (Laredo) și 54.000 de euro (Overland). Versiunea medie, Limited, costă 46.100 de euro.