“Experienţa utilizatorului este cea care trebuie să primeze şi apărarea drepturilor lui şi trebuie să-i dăm o şansă utilizatorului să aleagă. Ar trebui să lăsăm tehnologiile să se maturizeze şi să se dezvolte. Punând utilizatorul în centrul reglementărilor, deja cumva priveşti altfel lucrurile (…) Nu cred că apar probleme concurenţiale dacă este stimulat, dacă acel consum este bazat pe ofertă. Nu cred în sintagma zero lei. Nu cred că este util pentru piaţă să ţi se dea internet gratuit dacă ai cont pe Facebook, cum se întâmplă în alte ţări, pentru că operatorii trebuie să investească mereu în reţele”, a spus Marinescu.

Potrivit şefului ANCOM, în ceea ce priveşte comparatorul de tarife implementat în România, acesta s-a dovedit benefic atât pentru utilizatori, cât şi pentru operatori, deşi aceştia din urmă au fost împotriva acestui proiect.

“Noi, acum câţiva ani, am pornit proiectul de comparator de tarife (Veritel.ro, n.r.), iar toţi operatorii au fost contra. De aceea am apelat la fonduri europene pentru dezvoltarea acelui proiect. Acest comparator i-a ajutat foarte mult pe operatori, pentru că gestionarea ofertelor era destul de grea şi costisitoare, la vremea aceea. Erau 3,4 milioane de oferte în 2010, iar azi sunt numai 300.000. Traficul pe Veritel a crescut constant, iar feedback-ul pe care îl avem din partea utilizatorilor este pozitiv. Aceştia pot compara diferite oferte pe profilul fiecăruia. E benefic şi pentru operatori. Vreau să mai spun că, în acest an, vom dezvolta o aplicaţie mobilă pentru Netograf, instrumentul care măsoară viteza de internet”, a menţionat Cătălin Marinescu.

Veritel.ro este un instrument independent şi necomercial dezvoltat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii în beneficiul utilizatorilor de servicii telecom din România. Accesul la această aplicaţie este gratuit şi nu este condiţionat în niciun fel, utilizatorii având acces rapid la toate ofertele publice ale tuturor operatorilor de comunicaţii din România.AGERPRES