Marcel Ciolacu, vizită de lucru la Mizil

Marți, pe data de 12 septembrie, premierul Marcel Ciolacu a efectuat o vizită de lucru la Mizil, la loturile 1 şi 2 din Autostrada Ploieşti- Buzău (A7). Acolo, a declarat că din punctul lui de vedere, prioritatea numărul unu este exerciţiul financiar trecut.

”Cu domnul Grindeanu, la două trei zile avem o discuţie aprinsă în ceea ce priveşte fondurile pe care le-a cheltuit până acum, mai ales că se apropie rectificarea şi am vrut să îl însoţesc să văd stadiul fizic nu numai cifrele. Cu adevărat, trebuie să fim corecţi şi să spunem că nu a existat în istoria Ministerului Transporturilor atâtea investiţii, atâtea decontări şi poate e prima oară când văd o viziune de ansamblu. Plecăm de la Craiova până la Constanţa, vedem şi cu centura Bucureştiului, după 32 de ani, la fel ca şi Moldova, aşteptând autostrada”, a spus acesta.

Șeful Executivului a spus că este nevoie de o coordonare ca toate să se închidă cam în acelaşi timp, şi Autostrada Moldovei şi centura Bucureştiului şi tot ce înseamnă Oltenia, sudul României, care să meargă spre Constanţa”, a arătat Ciolacu.

Acesta a mai precizat că dacă am fi avut această autostradă a Moldovei, acum ne-ar fi fost mult mai uşor să depăşim momentul”. Marcel Ciolacu a adăugat că ”din punctul lui de vedere, prioritatea numărul unu este exerciţiul financiar trecut”.

România a depăşit o absorbţie de peste 93%

Premierul a anunțat că am depăşit o absorbţie de peste 93%, în acest moment. Șeful Executivului a precizat și că a avut o discuţie cu ministrul Fondurilor Europene, privind fiecare proiect.

”Domnul Grindeanu, astăzi, pe drum, mi-a spus că el mai poate încă 500 de milioane de euro dacă este loc să mai aducă facturi pe POIM, ceea ce este un lucru bun şi mi-aş dori pentru prima dată în istoria României să ajungem la o absorbţie de 98%-99%, poate chiar 100%, ţinând cont de supracontractare”, a arătat premierul, precizând că este nevoie de o ”coordonare interministerială”. ”După această prioritate, prioritatea Guvernului rămâne infrastructura mare care se multiplică cel mai mult în economie şi cred că este cazul ca Moldova să aibă o autostradă”, a declarat el.

Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat

Vă amintim că ministrul Trasporturilor, Sorin Grindeanu a transmis pe 4 septembrie că încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat. Contractul pentru secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km) prevede construirea a opt poduri, opt pasaje și trei viaducte.

„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km)”, a menționat Sorin Grindeanu.

Contractul este finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile. El prevede inclusiv construirea a opt poduri, opt pasaje și trei viaducte, precizează ministrul Transporturilor.

Potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea acestei secțiuni de autostradă.

Ministrul Transporturilor a anunțat, pe 22 august, că pe autostrada Piteşti-Sibiu se lucrează bine. Potrivit acestuia, sectorul Piteşti-Curtea de Argeş se va deschide circulaţiei mai repede decât era prevăzut inițial.

Grindeanu a adăugat că în luna septembrie se va da în circulaţie un lot din Autostrada Transilvania, iar cu acel lot se va atinge borna de 1.000 de kilometri de drum expres şi autostradă în România.