În total, autostrada va costa 8 miliarde de lei, cea mai mare parte din bani fiind fonduri europene. Tronsonul Secției 5 ar urma să fie inaugurat în perioada 2025 – 2026 și va costa 1,7 miliarde.

Lotul 5, situat între Curtea de Argeș și Pitești, are o lungime de 30,35 km. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei și a fost câștigat de constructorul italian Astaldi. Perioada de proiectare este de 12 luni, iar cea de execuție a lucrărilor de 48 de luni. Traseul începe de la Curtea de Argeș și va merge în paralel cu râul Argeș până la centura orașului Pitești. Încă din luna aprilie constructorul a adus pe teren utilaje, iar în iunie, pe data de 16, Astaldi a primit autorizația de construire. 

Proiectul cuprinde 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, 3 noduri rutiere (la Curtea de Argeș, Băiculești, Bascov), 2 spații de servicii, 2 parcări de scurtă durată și 2 centre de coordonare și întreținere.

Informațiile noastre spun că lucrările în șantier se derulează conform planificării. Astfel,  activitatea desfăşurată în şantier  până în luna octombrie 2021, inclusive a cuprins:

–          Drumurile de acces/tehnologice au fost realizate integral;

–          La pasajele principale se execută coloanele forate;

–          Se execută lucrări la terenul de fundare şi armarea radierelor şi elevaţiilor la podurile casetate de pe autostradă şi din nodul rutier Băiculeşti;

–          La terasamente se efectuează decaparea pământului vegetal şi îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici şi blocaj din piatra brută din cadrul lucrărilor de consolidări;

–          Au fost obţinute rapoartele de cercetare arheologică pentru sit-urile rămase, pentru unul dintre ele se “avizează derularea lucrărilor” cu condiţia cercetării arheologice.