Lucian Bode vrea ca România să aibă 3000 de kilometri de autostradă

Secretarul General al PNL, Lucian Bode, a exprimat dorința ca România să îndeplinească obiectivul stabilit în PNRR, și anume construirea a 3000 de kilometri de autostrăzi. Bode a vorbit în urma vizitei sale la proiectul de investiții rutiere Drum Expres Craiova-Pitești, tronsonul 3 Valea Mare-Colonești.

”În urmă cu 4 ani, PNL a reuşit să schimbe paradigma, plecând de la modelul economic bazat pe consum la un model bazat pe stimularea investiţiilor. Am reuşit să semnăm ordinele de începere a lucrărilor pentru tronsonul 2 care s-a dat în trafic anul trecut, în octombrie 2020 am semnat contractul de proiectare şi execuţie pentru tronsonul 3, inaugurat în câteva zile”, a spus Bode.

Liberalul a subliniat că în anul 2020, guvernul condus de liberali a direcționat aproape 800 de milioane de lei pentru finanțarea acestui proiect.

”Într-un singur an, Guvernul a alocat aproape 25% din sumele necesare pentru finanţarea lucrărilor. Avem un constructor serios care realizează obiectivul cu 6 luni înainte de termen. ne-am dori ca anul viitor să avem tot drumul expres, 121 km, finalizat, dat în trafic Îmi doresc ca România să atingă borna asumată în PNRR, 3000 km de autostrăzi”, a mai arătat Bode.

4,5 miliarde de lei, pentru întreținerea infrastructurii

În altă ordine de idei, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că în 2024 vor fi în execuție proiecte în valoare totală de 81 de miliarde de lei. Inclusiv 816 km de autostrăzi și drumuri expres cu o valoare de 55 de miliarde de lei. Modernizarea și electrificarea a 440 km de cale ferată cu o valoare de 21 de miliarde de lei. Și achiziționarea a 131 de trenuri noi în valoare de 5 miliarde de lei.

Sumele alocate de la bugetul de stat pentru alte tipuri de cheltuieli necesare în 2024 sunt de 9,6 miliarde de lei. Ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 10% față de anul 2023.

Din această sumă, se alocă peste 725 milioane de lei pentru investiții, distribuite pe domenii. Pe rutier (350 milioane de lei), feroviar (aproximativ 340 milioane de lei), naval (28 milioane de lei) și aerian (15 milioane de lei).

Pentru întreținerea infrastructurii rutiere și feroviare, se estimează că sunt necesari alți 4,5 miliarde de lei. Dintre care aproximativ un miliard de lei sunt destinați infrastructurii rutiere și 3,5 miliarde de lei infrastructurii feroviare.

Grindeanu a subliniat că pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere este necesară o alocare suplimentară de 113 milioane de lei. Totodată, pentru reparații curente ale infrastructurii feroviare publice, se estimează că sunt necesari peste 50 de milioane de lei.

La aceste sume se adaugă ajutoare sociale în valoare de aproximativ 600 de milioane de lei. Și cheltuieli de capital în valoare de aproximativ 44 milioane de lei.