Acest loc de muncă oferă un salariu de aproape 3000 de euro pe lună! Totuși, angajatorul nu găsește oameni. Potrivit acestuia, asigură toate condițiile pentru angajați, iar munca propriu zisă este de 3-4 ore în cele mai multe zile.

Acest loc de muncă oferă un salariu de aproape 3000 de euro

Este vorba despre Florin Lisaru, un român care deține o afacere în Italia. Acesta a dezvăluit că nu găsește angajați, după ce a pus anunțuri pe mai multe site-uri din ambele țări.

Acesta deține o companie de transport marfă și caută șoferi. Nu sunt multe persoane interesate, în ciuda faptului că oferă între 2200 și 2800 de euro pentru 3-4 ore pe zi. Comparativ, spune el, un salariu în România este de 700 de euro.

Angajatorul a dezvăluit că acceptă chiar și începători și este dispus să plătească în avans. Chiar și așa, soferii de camion care vin în Italia pentru salarii atractive renunță și pleacă după o singură lună.

„Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece.

E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România”, a dezvăluit acesta.

Angajatorul spune că oferă condiții bune de muncă

De asemenea, angajatorul susține că oferă condiții de muncă atractive și sigure. De exemplu, spune el, camioanele sale se întorc toate seara la garaj. Simultan, angajații beneficiază de baie, bucătărie și service, iar munca poate să dureze și trei-patru ore/zi.

„Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată este de condus trei sau patru ore pe zi.

Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante. Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte”, a mai spus acesta.

Totuși, acesta a explicat ca o problemă ține și de birocrație. Mai precis, timpul de obținere al permisului este unul lung.

„Înainte, în șase luni luai permisul. Acum timpul de așteptare e foarte lung, chiar și peste un an. Faci teoria, sală, oraș, apoi aștepți atestatul. Timp de așteptare inutil. Autoritățile ar trebui să înțeleagă faptul că e criză, să vină în întâmpinarea nevoilor firmelor. Bineînțeles, nu zic să le dea imediat permisul, dar să avem o durată rezonabilă. Criza e în toată Europa”, a conchis acesta.