După mai bine de trei ani de tatonări, Lidl, unul dintre cei mai puternici discounteri din Europa, anunţă o intrare în forţă pe piaţa din România, unde are în plan deschiderea de magazine în peste 20 de oraşe.

Primul magazin Lidl din România va fi deschis, cel mai probabil, în Capitală, unde a achiziţionat deja un teren. Acelaşi lucru l-a făcut, cu discreţie, şi în alte peste 20 de localităţi din ţară, printre oraşele mari vizate pentru extinderea reţelei fiind Timişoara, Iaşi şi Cluj. În aceste oraşe, Lidl are la dispoziţie loturi de teren de aproape un hectar fiecare şi a obţinut autorizaţiile de construcţie. În localităţi mai mici, precum Şelimbăr sau Moineşti, magazinele vor fi amplasate pe terenuri cu o suprafaţă de 4.000 – 5.000 de metri pătraţi. Iar planurile companiei nu se opresc aici. „Suntem interesaţi de achiziţionarea de terenuri libere sau construite, cu suprafeţe cuprinse între 4.000 şi 8.000 de metri pătraţi, cu deschidere şi vizibilitate din artere de circulaţie bine frecventate şi cu posibilităţi bune de acces“, au declarat pentru Capital surse din cadrul companiei. „De asemenea, luăm în calcul şi posibilitatea închirierii de spaţii comerciale cu suprafeţe de peste 800 de metri pătraţi“, adaugă acestea. În general, în strategia Lidl au prioritate oraşele cu peste 30.000 de locuitori. În funcţie de localitate, de dimensiunea şi amplasamentul terenului, investiţia pentru un magazin Lidl se ridică la 1,5 – 2 milioane de euro.

Aproximativ 30 de angajaţi pe magazin

Deschiderea unui magazin va fi însoţită de crearea a 25-30 de locuri de muncă permanente, ceea ce înseamnă că minimum 500 de români vor avea posibilitatea de a lucra în magazinele companiei germane. „În prezent, recrutarea de personal este în desfăşurare, compania noastră fiind interesată de candidaţi pentru departamentele de vânzări, logistică, HR şi financiar“, spun sursele citate. „De asemenea, cautăm ingineri constructori şi asistent manager, iar cunoaşterea limbii germane constituie un atuu important“, adaugă aceleaşi surse. Anul acesta, Lidl va demara lucrările de construcţie a unei clădiri de birouri şi a unui centru logistic în comuna Chiajna, din judeţul Ilfov. În paralel cu procesul de dezvoltare a magazinelor din România, compania germană derulează şi în Bulgaria operaţiuni similare. Pe plan local, principalii concurenţi ai Lidl sunt Penny Market (care în 2008 a înregistrat  o cifră de afaceri de 373,6 milioane de euro şi deţine 91 de unităţi), respectiv Plus Discount (care în 2008 a înregistrat o cifră de afaceri de 227,2 milioane de euro şi are în prezent o reţea formată din 96 de unităţi). Compania Lidl & Schwarz Co & KG este prezentă în România şi prin reţeaua Kaufland.

22% dintre români şi-au făcut cumpărăturile, în 2009, într-un magazin de tip discounter, faţă de 17% în 2008, potrivit unui studiu al compa­niei GfK

Cine este Lidl?

Reţeaua LIDL face parte din concernul german Lidl & Schwarz Co & KG şi desfăşoară activităţi în domeniul comerţului alimentar în peste 20 de ţări din Europa.

De la deschiderea în Germania a primului magazin, la începutul anilor ’70, şi până în prezent, au fost inaugurate peste 8.500 de unităţi pe plan european.

În Europa Centrală şi de Est, compania Lidl este prezentă în Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia şi Croaţia.