Lanceria este o companie care pune la dispoziție diferite platforme menite să dea o nouă șansă tinerilor afaceriști. De aici și numele, CEO-ul asociază imaginea cavalerului cu lance care luptă pentru siguranță, cu munca pe care o dedică clienților lor pentru un mediu de afaceri echitabil, ferind freelancerii de comisioane abuzive. Prin intermediul Inteligenței Artificiale, Freelancing-ul de astăzi este mult mai accesibil în România. Cei de la Lanceria, prin serviciile lor, își propun să ofere suport de dezvoltare nu doar oamenilor de afaceri dar și artiștilor sau celor pasionați de NFT-uri.

Cofondatorul Lanceria, Robert Tudor a relatat pentru Capital că după ce au identificat unele îmbunătățiri posibile în domeniul freelancingului au ales să le aplice în România. ”Ne-am dorit să fim un proiect 100% românesc. Mai mult decât atât, România vine la pachet cu niște avantaje. În freelancing, suntem în topul țărilor europene ca număr de profesioniști independenți. În crypto, comunitatea locală are deja ca exemplu unicornul românesc Elrond, fiind deja o comunitate dezvoltată și deschisă către acest nou amănunt din domeniul financiar.”

Cu multă experiență in spate in mediul freelancing-ului, conducătorii companiei alături de cea mai mare parte din angajați, sunt ei înșiși freelanceri care provin din medii precum dezvoltare, management, marketing sau design grafic.

Logica companiei se bazează pe faptul că România este situată printre țările cu cel mai mare număr de freelanceri la nivel european. Din totalul forței de muncă, 14% se ocupă exclusiv sau au o sursă de venit suplimentară, un job independent. Pe deasupra, luând în considerare situația instabilă provocată de pandemie, oamenii au tendința să opteze tot mai mult pentru această alternativă care oferă mai multă stabilitate.

După spusele COO-ului Lanceria aflăm că mulți români aleg alternativa freelancingului ”din dorința de mai bine. După cum am înțeles din datele de la Asociația Freelancerilor, atracția irezistibilă este libertatea. Libertatea de a alege când, cât, cu cine, pentru ce.”

Moneda în mediul ei natural

La jumătatea lunii iunie, Lanceria lansează moneda LANC, un crypto token româneasc. Valoarea unui astfel de token se formează pe o platformă blockchain originară, în cazul acesta, Binance Smart Chain. Prin utilizarea unei aplicații smart (Dapp), bazată pe tehnologia blockchain, clienții au un control complet al bunurilor și tranzacțiilor lor. Spre deosebire de sistemul de tranzacții convențional unde medierea banilor de către bănci sau agenți economici este taxată după propriul plac, serviciile digitalizate schimbă cu totul conceptul tranzacțiilor monetare.

Numite și DeFi (Decentralized Finance), tranzacțiile cu criptomonede scutesc utilizatorii de mare parte din taxele percepute de intermediari. În cazul Lanceria, acestea se reduc în proporție de 95%. Fiecare utilizator poate monitoriza în timp real orice tranzacție făcută pe platforma care stochează, în registre aranjate cronologic, toate datele tranzacționărilor. Bineînțeles că există unele mici riscuri și aici. Fiind o tehnologie nouă, aceste aplicații prezintă unele vulnerabilități în sistemele lor informatice, așadar, în cazuri excepționale, ele pot fi predispuse la atacurile hackerilor. În cazul acesta se elimină din start șansa recuperării banilor. Totuși, transparența de care dispun aplicațiile descentralizate ridică cu mult miza unei asemenea investiții.

Există un total de 350 milioane de monede LANC din care aproximativ două treimi sunt deja în circulație de la jumătatea lunii august. Pe lângă gazda principală a monedei, LANC a mai fost listată si pe alte site-uri de digital exchange ca: DigiFinex, BitMart sau PancakeSwap.

LANC a fost listată la început cu o valoare de 0.08 RON. În cele două tranșe de pre-vânzări ale monedei s-au cheltuit aproximativ 1 250 000 de dolari, echivalentul a 150 milioane de unități a noii monezi virtuale românești. În ultimele luni valoarea monedei a variat între 0,03 și 0,16 RON.

Ce aduce nou Lanceria

În cel mai recent comunicat de presă, conducătorii firmei spun că ”planurile companiei includ dezvoltarea și lansarea MVP-ului către publicul larg până în primele luni ale anului 2022. Ca produs finit, lanceria.com va integra inteligența artificială și machine-learning-ul în algoritmii de matching între freelancer și angajator sau pentru crearea unui sistem reputațional echilibrat, care să ofere șanse tuturor freelancerilor de pe platfomă, indiferent de momentul în care devin membri ai comunității Lanceria.”

Lipsa educației economice din școli nu poate reprezenta un avantaj în acest mediu de afaceri independent dar spre norocul multora există multe soluții în acest sens. Așadar, Robert Tudor subliniază că ” spiritul autodidact și antreprenorial ne-a făcut să ne dorim să descoperim, fie prin studiu individual sau prin experiență practică.”

Pe viitor, compania digitală țintește spre sincronizarea proiectelor care e atât de necesară pentru o bună coordonare, în special în domeniul criptomonedelor. De asemenea, echipa Lanceria și-a propus să-și pună amprenta pe piața serviciilor din industriile creative și din ecosistemul digital de pe plan global.