Potrivit Administrației Prezidențiale, Klaus Iohannis a semnat azi următoarele decrete:

  • Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 63/2020 pentru organizarea și desfășurarea unor campanii de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19
  • Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2020 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 63/2020 pentru organizarea și desfășurarea unor campanii de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19
  • Decret pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2020 pentru aprobarea acordării unui stimulent de risc pentru personalul centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile, izolate preventiv la locul de muncă, pe perioada stării de urgență.

Ce prevăd aceste decrete

OUG 63/2020 prevede ca, de la 15 mai, Guvernul să difuzeze, contra cost, prin intermediul presei, campanii de informare publică cu privire la măsurile de protecție impuse.

Campaniile de informare publică sunt realizate de Guvernul României şi gestionate de către Secretariatul General al Guvernului şi Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Campaniile de informare vor fi publicate lunar până la data de 31 decembrie 2020.

Bugetul total alocat campaniilor de informare publică este de maximum 200.000.000 lei, exclusiv TVA, pe toată durata acestora. Toate valorile din această ordonanţă de urgenţă sunt fără TVA. Sumele se asigură prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

Cum se distribuie bugetul

  • 53% din buget se duce la serviciile de programe de televiziune
  • 8% pentru serviciile de programe de televiziune cu licențe audiovizuale locale și regionale
  • 45% pentru serviciile deținătoare de licență națională

Campaniile de informare vor conţine, fără a se limita la acestea, şi materiale non-comerciale pentru promovarea următoarelor industrii româneşti: turism, industria IT, agricultură şi zootehnie, industria auto, care vor fi difuzate în limba română şi în mediul online în limbi de circulaţie internaţională precum engleză, franceză şi germană.