Spam-ul reprezintă unul dintre cele mai răspândite pericole – în primul trimestru al anului 2012, aproximativ trei din patru e-mail-uri au fost mesaje spam. De asemenea, conform rezultatelor unui studiu realizat de O+K Research în mai 2012, 69% dintre utilizatorii din întreaga lume s-au confruntat cu mesaje de tip spam. Kaspersky Lab alocă multă atenţie problemei mesajelor nesolicitate, inclusiv a celor de tip spam prin imagini, şi îmbunătăţeşte continuu tehnologiile de protecţie împotriva acestora.
În prezent, există suficiente instrumente relativ eficiente în identificarea spam-ului de tip text. Însă, mesajele spam care includ imagini reprezintă o problemă mult mai complexă, deoarece textul din imaginea ataşată la e-mail trebuie scanat în mod corect. Imediat ce respectivul text este recunoscut, mesajul poate fi catalogat drept spam. Mai mult decât atât, pe lângă text, imaginile pot conţine mai multe elemente, precum ilustraţii ale obiectelor promovate, de aceea detecţia devine mai dificilă.

Kaspersky Lab a înregistrat în Rusia brevetul cu numărul 2453919, care acoperă o nouă metodă de identificare a spam-ului prin imagini. În primul rând, imaginea este împărţită în obiecte separate, fiecăruia fiindu-i atribuită o schiţă proprie. Apoi, pe baza elementelor care compun formele (segmente cu linii drepte sau arcuite) şi a modului în care acestea se grupează în limitele acelor forme, câte o semnătură este generată pentru fiecare componentă în parte. Semnătura rezultată este apoi comparată cu semnăturile altor obiecte care au fost identificate în mesajele spam cu imagini. O analiză similară este realizată pentru toate obiectele grafice detectate în e-mail-ulurile suspecte, urmând ca verdictul să confirme sau nu mesajul ca fiind spam. În plus, această tehnologie ia în calcul nu doar asemănările dintre semnături, ci şi similitudinile dintre obiecte diferite.

Portofoliul de brevete al Kaspersky Lab creşte constant. În prezent, acesta include peste 110 patente obţinute în SUA, Rusia, China şi Europa.