Jucătorii din piaţă vorbesc deja despre capacităţi de producţie insuficiente pentru cererea potenţială. În România există numai 20 de competitori, comparativ cu Italia unde piaţa are 300 de jucători cu o capacitate de minim 100.000 de tone anual.

„Raportat la numărul de locuitori ar trebui să avem minim 80 de companii care poduc în mod real măcar 100.000 de tone pe an“, a declarat Daniel Guzu, proprietarul Duraziv. Chiar dacă piaţa stagnează în acest moment, motivul de optimism vine din faptul că organismele de statistică ale Uniunii Europene  au estimat că segmentul de construcţii va atinge o pondere de 17% din PIB-ul României în următorii zece ani.

În România se construiesc anual două locuinţe noi la mia de locuitori, în timp ce media europeană este de 4,5 unităţi la mia de locuitori.  

Investiţii în inovaţie

Duraziv a raportat pentru prima jumătate a acestui an vânzări totale mai mari cu 10 milioane de lei, comparativ cu perioada similară a anului precedent. Astfel veniturile totale ale companiei la şase luni au fost de 7,8 milioane euro, cu 48% mai mari decât cele înregistrate după primele şase luni ale anului 2010, respectiv 5,4 milioane euro.
„Cea mai spectaculoasă evoluţie a fost înregistrată de divizia de adezivi, unde vânzările au crescut cu 56%. Acesta este un segment pe care am venit cu o strategie îndrăzneaţă, opusă trendului din piaţă. Am ales să inovăm şi să propunem pieţei produse cu proprietăţi îmbunătăţite, adaptate nevoilor din şantiere”, declară Daniel Guzu

Duraziv a încheiat anul 2010 cu o cifră de afaceri de 13,5 milioane de euro, în creştere cu 50% comparativ cu anul precedent şi estimează pentru acest an un rulaj de 18 mil. euro. Compania a fost înfiinţată în anul 2004, fiind  iniţial  axată doar pe producţia şi comercializarea de profile metalice. La sfârşitul anului 2008 a fost instalată prima linie de producţie de mortare uscate, ca urmare a unei investiţii de 7 milioane de euro. În prezent, investiţia în această linie depăşeşte 8,5 milioane de euro. În 2010 a demarat producţia şi la cea de-a treia divizie a companiei, cea de vopsele lavabile şi tencuieli decorative pentru care a fost investit până în prezent un milion de euro.