Datorită confortului, vitezei, siguranței și eficienței, plățile digitale au continuat să se consolideze pe măsură ce plățile clasice sunt în declin. Să aruncăm o privire asupra dezvoltării plăților digitale de la început până astăzi și să privim spre viitor.

Există multe dezbateri cu privire la prima tranzacție de comerț electronic. Unii îl citează pe Dan Kohn, un antreprenor care a vândut un CD Sting online în 1994 și a fost plătit folosind un card de credit pentru a finaliza tranzacția. Pe site-ul de achiziție, clientul a descărcat un browser special pentru a securiza tranzacția.

Însă plățile online au explodat după 2000, odată cu dezvoltarea mai multor platforme de plăți pe internet, inclusiv apariția Paypal. În 1999, Ericsson și Telenor au fost primele companii de telefonie mobilă care au introdus achizițiile mobile pe internet, mai întâi pentru bilete de film. Amazon a lansat un site mobil în 2001, multe alte companii valorificând rapid această tendință. Din 2003, tranzacțiile mobile au crescut în popularitate.

Inclusiv industria de gambling online a cunoscut o creștere rapidă în popularitate grație plăților online. Oricine dorește să joace la păcănele cu fructe pe site, poate accesa o platformă de jocuri de cazinou online, poate face o depunere rapidă printr-una din modalitățile de plată și distracția e garantată. Jucați responsabil!

De la începutul plăților online, lucrurile s-au schimbat în peisajul plăților. În 2021, vânzările de comerț electronic cu amănuntul a depășit 4,9 trilioane USD. Deși s-ar putea să fi început cu un CD sau o pizza, plățile online de astăzi sunt o normalitate.

Retailerii online au pus la dispoziția acumpărătorilor o gamă variată de metode de plată. Consumatorii solicită diverse opțiuni atunci când vine vorba de plăți, printre care cele mai folosite sunt plățile cu cardul de debit / de credit, Paypal, Apple Pay, Google Pay, PaysafeCard, Skrill etc. Multe dintre aceste sisteme de plăți sunt utilizate și în România.

Astăzi, plățile online sunt mai sigure ca oricând. Iar oamenii au început să aibă încredere în a face shopping online și chiar să le platească în momentul plasării. Numărul celor ce folosesc plata ramburs e în scădere.

Nevoile și cerințele clienților sunt în continuă schimbare. Viitorul plăților electronice este imprevizbil. Va trebui să continue să evolueze odată cu aceste nevoi pentru ca companiile să rămână în fruntea peferințelor cumpărătorilor. Dacă nu, sunt șanse ca un potențial client să meargă la un concurent care oferă metodele de plată preferate.

Creșterea continuă a utilizatorilor de smartphone-uri și a portofelelor mobile este, de asemenea, ceva ce nu poate fi ignorat. Potrivit Statista, în 2022 au existat aproximativ 950 de milioane de tranzacții de plată făcute pe mobile în întreaga lume, iar acest număr este de așteptat să crească vertiginos la o sumă uriașă de 1,31 miliarde de tranzacții de plată în 2023.