Mai exact, potrivit srusei citate, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 33,6% în trimestrul II 2020 faţă de trimestrul II 2019.

Conform statisticii, în trimestrul II 2020, comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2019, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autobuze şi microbuze cu 78,7%, la categoria autoturisme cu 33,6% şi la categoria mopede şi motociclete cu 19,6%.

Totodată, înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au înregistrat scăderi la toate categoriile, respectiv cu 84,5% la categoria autobuze şi microbuze, cu 39,5% la categoria autoturisme şi cu 11% la categoria mopede şi motociclete.

Legat de înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autotractoare cu 51,8%, la categoria remorci şi semiremorci cu 25,2% şi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 18,8%.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat, de asemenea, scăderi la toate categoriile, respectiv cu 72,7% la categoria autotractoare, cu 30,5% la categoria remorci şi semiremorci şi cu 24,2% la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale).

Scăderi semnificative

Faţă de trimestrul I 2020, în trimestrul II 2020 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 29,3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, scădere cu 17,1%.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului II 2020, în proporţie de 53,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 13,1%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 32,9% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat categoria autocamioane în proporţie de 31,2%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporţie de 33,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,9% au fost clasificate în norma Non-Euro.