Noutăți în ceea ce privește înmatricularea mașinilor

Președintele Klaus Iohannis a promulgat, marți, o lege referitoarea la înmatricularea de vehicule. Este vorba despre Ordonanța de Urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul furnizării de servicii publice electronice aferente înmatriculării de vehicule în România.

„Dezvoltarea unei platforme informatice în vederea furnizării de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor reprezintă un obiectiv imediat şi urgent, care are la bază necesitatea societăţii de a avea acces rapid la servicii publice de calitate, în considerarea faptului că modificarea legislativă va avea ca efect decongestionarea situaţiei operative şi va crea un flux simplificat de lucru la nivel naţional”, prevede OUG.

Poliția se va ocupa de dezvoltarea platformei

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări dezvoltă, administrează și gestionează platforma informatică pentru furnizarea de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor de către autoritățile competente de înmatriculare.

Serviciile publice electronice oferite prin intermediul acestei platforme includ mai multe servicii. Ele sunt:

  • intermedierea încheierii actelor de transfer al dreptului de proprietate asupra vehiculelor, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;
  • încărcarea actelor de transfer al dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a extraselor din contractele de leasing;
  • încărcarea de către proprietar sau, după caz, de către deținătorul mandatat a documentelor necesare efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație.

Tot electronic se va lua în evidență ori se va scoate mașina

Pe platforma respectivă, este posibilă și transmiterea datelor necesare declarației în vederea luării sau scoaterii din evidențele organului fiscal local a dobândirii sau înstrăinării, după caz, a vehiculelor către organele fiscale locale. Asta, prin mijloace automatizate. Iar proprietarul sau, după caz, deținătorul mandatat, este informat cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.

În termen de cinci zile de la data efectuării, prin intermediul platformei informatice, a operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare transmite în format electronic organelor fiscale locale competente informațiile și documentele prevăzute de lege.