Autoritățile spun că aceste carduri pot fi folosite până la data de 23 decembrie 2023. Ajutorul este oferit pentru românii vulnerabili, iar printre aceștia se numără pensionarii vulnerabili care au o pensie mai mică de 2.000 de lei.

Acum s-a aflat despre schimbări importante în cazul cardurilor de energie. Ele se pot anula în anumite condiții iar românii se vor afla în situația de a pierde dreptul la ajutor în cazul în care condițiile nu au fost îndeplinite. Există însă și un lucru important de notat: românii-beneficiari nu trebuie să returneze banii deja folosiți.

Condițiile în care se anulează cardul de energie

Conform datelor cuprinse într-un nou proiect de OUG, cardul de energie se anulează în cazul în care autoritățile descoperă că beneficiarul nu îndeplinea condițiile necesare pentru a-l primi în momentul în care s-a stabilit acordarea ajutorului pentru plata facturilor la energie. Plățile se vor sista automat, însă banii deja plătiți de beneficiarul cardului vor fi suportați de la bugetul de stat iar acesta nu va fi nevoit să îi returneze.

“În cazul în care pe durata valabilității cardului de energie se constată, din motive de indisponibilitate sau acuratețe a informațiilor la momentul efectuării interogărilor bazelor de date, că la momentul acordării sprijinului beneficiarul nu era eligibil pentru primirea sprijinului, cardul de energie se anulează și sumele cheltuite aferente cardului de energie se suportă din bugetul de stat”, se arată în actul normativ.

Banii deja cheltuiți nu trebuie returnați statului

Cu alte cuvinte, banii deja cheltuiți de pe card nu trebuie returnați statului, sumele fiind acoperite din buget. Totuși, beneficiarul este obligat să anunțe Poșta Română în cazul în care nu mai îndeplinește condițiile necesare pentru primirea ajutorului.

”În cazul în care beneficiarul sprijinului pentru persoane vulnerabile nu se mai încadrează în categoriile prevăzute la art. 3 alin. (1) (de beneficiari – n. red.), unitatea de implementare din cadrul MIPE (…) are obligația de a anunța Compania Națională Poșta Română, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la certificarea situației înregistrate, în vederea sistării utilizării sprijinului material primit prin intermediul cardului de energie”.

Documentele necesare pentru plata facturilor la energie

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a explicat că românii care beneficiază de aceste carduri au nevoie de câteva documente pentru plata facturilor la energie. Persoanele care beneficiază de cardurile la energie au nevoie de:

  • cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poştal, în original;
  • actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original;
  • documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari.