Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Industria românească de mobilă turează motoarele către 3 miliarde de euro

Autor: | | 0 Comentarii | 2128 Vizualizari

Dezvoltă proiecte în producție, exportă și se extind. Sunt cele trei direcții ale companiilor care activează în piața locală de mobilă. Analizând în detaliu estimările lor, s-ar putea spune că rulajele despre care vorbesc se îndreaptă, ca valoare, către pragul de 3 mld. euro anul acesta.

Ultimii ani au demonstrat că antreprenorii din industria românească de mobilă şi-au învăţat lecţia în anii de recesiune, iar acum îşi împart cărţile la un alt nivel: investesc masiv în producţie, exportă în mai multe ţări şi au strategii bine puse la punct pentru lansarea unor noi produse. Iar cei care au propria reţea de magazine se extind în marile oraşe cu o intenţie clară: să acopere cât mai mult din cota de piaţă.  

„Progresul companiilor din industria mobilei nu se putea înregistra dacă nu se realiza o infuzie tehnologică din ce în ce mai adaptată şi mai performantă. Sprijinul a venit atât din partea clienţilor din ţările avansate din Uniunea Europeană, cât şi din partea producătorilor locali de materii prime şi materiale, a producătorilor din panouri de lemn masiv, de plăci din materiale lemnoase, la care s-au adăugat contribuţiile furnizorilor de materiale textile şi altele“, a punctat Aurica Sereny, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR).

Aşa că, evoluţia sectorului de fabricare a mobilei, în perioada viitoare, depinde în mare măsură de abilitatea prin care această industrie va reuşi să integreze activităţile creative în producţia modelelor proprii. De asemenea, va avea un rol important continuarea creării de noi branduri care, într-o perioadă de timp medie, să fie percepute şi acceptate de consumatorii finali.

„Lanţurile valorice ale firmelor vor fi mai flexibile, mai puţin liniare şi cu un grad mai sporit de internaţionalizare a opţiunilor, atât de aprovizionare, cât şi de externalizare. Aceste lucruri vor cere noi abilităţi manageriale, inclusiv de organizare a reţelelor capabile să eficientizeze lanţurile valorice să facă faţă unor forţe concurenţiale, în care activele intangibile devin din ce în ce mai prezente“, a adăugat Sereny.

În prezent, între cei mai vizibili jucători din industria locală de mobilier (luând în calcul atât poducţia, cât şi retailul), se află Mobexpert, Lemet (cu brandul LEM‘S), Casa Rusu, Aramis, Elvila, Plimob, kika şi IKEA. Din datele asociaţiilor de profil reiese că în 2014 în România erau înregistrate aproximativ 4.500 de firme care produceau mobilier, din care puţin peste 3.000 erau active. Pentru anul trecut, nu există date finale.

Valoarea pieţei de mobilă: peste 2,5 mld. euro

În cifre, afacerile producătorilor români de mobilă au depăşit 2,5 miliarde de euro, anul trecut, cu o creştere a pieţei de aproximativ 9% comparativ cu anul anterior. Iar pentru 2016, estimările se apropie de 3 miliarde de euro. De altfel, ultimii patru ani s-au caracterizat prin creşteri semnificative datorită, în principal, exportului. Rotunjind cifrele, se poate vorbi astăzi de o valoare a exporturilor de circa 2 miliarde de euro.

„La nivelul întregului sector al industriei mobilei s-a înregistrat un export cu 8,4 % mai mare, valoric însumând 159 milioane de euro. Au fost înregistrate progrese în activitatea desfăşurată cu 28 de ţări, între care Germania, Franţa, Italia, Austria, Olanda, Cehia, Marea Britanie, Elveţia, SUA, şi diminuări cu 11 ţări, între care Norvegia, Azerbaidjan, Estonia, Ucraina, Federaţia Rusă, Cipru“, a mai spus preşedintele APMR. Conturând o altă idee, maturizarea pieţei a avut ca efect şi maturizarea consumatorului. La prima vedere, un profil al celui care cumpără piese de mobiler arată aşa : venituri peste medie, pretenţios în alegerea modelelor ca design, a calităţii materialelor, a stofelor ca textură, culori, nuanţe. Cu alte cuvinte, consumatorii care se situează în categoria populaţiei cu venituri ridicate achiziţionează produse de mobilier fie la comandă din ţară, cu sprijinul designerilor de interior, fie produse de mobilier aduse din import, dar alese cu atenţie.

„Piaţa de mobilă a crescut anul trecut cu 7,4%. Este normal să se dezvolte şi afacerile locale. Măsura în care se dezvoltă depinde de abilitatea de a crea produsele pe gustul românilor. Totodată, retailul românesc de mobilier se dezvoltă în măsura în care brandurile îşi adaptează oferta la public. Sigur că există influenţe în designul de mobilier, însă casele românilor au nişte caracteristici la care e important să fie adaptată mobila, au un stil propriu, foarte orientat pe funcţionalitate, pe spaţii de depozitare“, a declarat şi Adrian Rizea, director comerical Lem’s.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!