Conform noului președinte al ACAROM, Gabriel Sicoe, din cifra de afaceri totală a industriei auto românești, 22 de miliarde de euro, nu mai puțin de 72% sunt generate de producătorii de componente.

Industria auto din România se află de ani buni pe un trend ascendent. Dacă în 2014 cifra de afaceri a întregii industrii a fost de circa 18 miliarde de euro, în 2015 a depășit pragul de 20 de miliarde, în 2016 atingând 22 de miliarde de euro. Odată cu preluarea companiei Automobile Dacia de grupul francez Renault, producția de autoturisme și componente auto din România a crescut an de an. Datele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) arată că din 2005, primul an întreg în care modelul Dacia Logan a fost comercializat, afacerile companiilor din industria auto au crescut de peste cinci ori, de la 3,8 miliarde de euro până a 22 de miliarde de euro. Este interesant de observat că pargul atins în 2015 era luat în calcul până și de cei mai optimiști analiști ai industriei abia în 2020. Prin urmare, constructorii de mașini și componente au avut creșteri mult mai mari decât cele estimate, iar rezultatele înregistrate de majoritatea companiilor din sector în ultimii ani dovedesc asta pe deplin.

Analiza ACAROM arată și că industria auto generează aproape un sfert din întregul export al României, companiile din această zonă având expedieri totale peste hotare în valoare de 13 miliarde de euro.

Gabriel Sicoe a analizat producţia şi piaţa de autoturisme în contextul evenimentelor marcante ale anului trecut, insistând asupra dezechilibrării pieţei auto interne prin  avalanşa de importuri de autoturisme SH. Au fost reiterate principalele probleme care condiţionează competitivitatea industriei de automobile din ţară în perioada următoare: infrastructura rutieră cu cele două obiective  prioritare, autostrăzile Piteşti- Sibiu şi Craiova -Piteşti, resursa umană de viitor pentru industria auto, cercetarea- dezvoltarea auto, dinamica salariilor şi  atragerea de investiţii purtătoare de tehnologii moderne. Creşterea competitivităţii industriei auto rămâne obiectivul esenţial al ACAROM .

Adunarea generală a ACAROM ca şi Conferinţă organizată cu acest prilej au relevat atât potenţialul  de dezvoltare al industriei auto în ţară, provocările şi dificultăţile existente, cât şi necesitatea ca autorităţile responsabile să asigure un cadru mai favorabil  pentru valorificarea acestui potenţial.

Te-ar putea interesa și: