„În urma controalelor la toți furnizorii de energie si gaze naturale, la nivelul săptămânii trecute au fost identificate 89.195 de facturi greșite, iar la nivelul energiei electrice au fost identificate peste 450.000 de facturi greșite”, a declarat oficialul. Vestea bună este aceea că mare parte dintre facturile eronate au fost deja refăcute.

Recalcularea este în toi

„În urma acestor controale desfășurate de ANPC s-a identificat nerespectarea clauzelor contractuale și aplicarea neadecvată a Ordonanței 118/2021, dispunându-se refacerea acestor facturi întocmite greșit.

Procesul este în desfășurare, au fost refăcute peste jumătate din acest facturi de la energie electrică și urmează să avem noile date de la sfârsitul săptămânii în care sperăm să atingem targetul de refacere a facturilor întocmite greșit inițial de furnizorii de energie și gaze”, a mai precizat responsabilul din ministerul de resort.

Acesta a mai spus că prin noua Ordonanță care prevede prețurile plafonate la energie și gaze s-a urmărit ca impactul asupra sistemelor informatice folosite de furnizori să fie minim. Pentru a fi preîntâmpinate alte probleme, toți furnizorii au fost invitați săptămâna viitoare la Ministerul Energiei pentru discuții.

Milioane de facturi prost calculate

Pe 19 ianuarie, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat că între unu şi două milioane de facturi la energie au fost trimise populaţiei, fără ca furnizorii să îşi actualizeze aplicaţiile informatice, astfel că valoarea acestor facturi este una foarte mare.

”1-2 milioane, nu am datele. E şi un furnizor mare care a greşit facturile, pe de altă parte spune că facturile nu trebuie plafonate şi compensate la ei pentru că preţul e neschimbat în contracte şi nu necesita acest lucru. De aceea, nu pot să estimez câte vor fi refăcute”, a declarat Popescu.

Virgil Popescu a mai arătat că este destul de simplu pentru consumatori să îşi dea seama că factura este eronată, iar consumatorul este acum protejat de ordonanţa guvernamentală. ”Îţi poţi da seama că o factură este eronată, că nu poate fi făcută în conformitate cu legea, dacă ţi se pare că preţul e mai mare decât plăteai în mod curent.

Dacă nu are nici plafonare, nici compensare, atunci factura nu este în conformitate cu legea. Dar există şi o situaţie în care compensarea şi plafonarea nu se aplică, dar preţul din factură e dintr-un contract vechi şi nu necesită nici plafonare, nici compensare.

Primul indiciu, factura este mai mare la acelaşi consum. Dacă nu ai în factură nici plafonare, nici compensare, este probabil ca factura să fie eronat făcută”, a apreciat ministrul Energiei.