Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Încă un mit s-a prăbușit. Vor dispărea motoarele pe benzină?

Autor: | | 164 Comentarii | 34827 Vizualizari

În ciuda faptului că sunt mai scumpe decât mașinile cu motoare pe benzină, automobilele pe motorină devin tot mai populare, iar cifrele de vânzări cresc tot mai mult.

Aproximativ 56% dintre toate modelele compacte vândute în luna august în întreaga lume sunt echipate cu motor diesel, după o proporţie de 39% în iulie 2010 şi 51% în ianuarie 2011, conform unor cifre publicate de auto-types.com.

Printre cele mai populare modele echipate cu motoare diesel sunt Chevrolet Beat, Volkswagen Polo, Maruti Swift şi Ford Figo. Aceste modele reprezintă 70% din vehiculele diesel vândute în acest an, conform sursei citate.

În urma cu doar câşiva ani, dieselul reprezenta o proporţie a vânzărilor de 28% din piaţa auto, în timp ce acum, jucătorii din industrie se aşteaptă că proporţia să ajungă până la 64%.

Studiu recent: Motorul diesel nu este, întotdeauna, mai bun decât cel pe benzină

Cei care au maşini cu motoare pe motorină pot fi consideraţi "fuel fools" dacă au senzaţia că este mai ieftin cu motor diesel decât unul pe benzină, spune presa britanică.

Cei de la Auto Express au arătat că multe modele cunoscute de maşini au fost rulate mai mult de 50.000 de km pe an până ca ele să ajungă la un prag în care sunt mai economice decât cele pe benzină.

Astfel, o Skoda Octavia cu un motor diesel de 2 litri, ar trebui să fie rulată cel puţin 50.000 de km pe an, timp de 3 ani, ca să fie mai eficientă decât una cu un motor pe benzină. Preţul de achiziţionare este cu 3.000 de lire mai mare.

De asemenea, un Fiat 500 ar trebui să fie rulat aproape 52.000 de km pe an.

Mulţi şoferi aleg motoarele diesel pentru că producătorii auto le promovează că sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului, însă nivelul costurilor este la fel de ridicat.

Astfel, spun cei de la Auto Express, dacă un britanic parcurge doar maximum 14.000 de km pe an, este lipsit de sens să-şi cumpere o maşină cu motor diesel pentru că nu face nicio reducere a costurilor.

"Câţi şoferi conduc o maşină de oraş mai mult de 50.000 de km pe an ca să aibă sens să dea bani pe un motor diesel", se întreabă cei de la Auto Express. SONDAJ Tu ce maşină deţii: cu motor pe benzină sau pe motorină?

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!