Primii suparati au fost investitorii din Poiana Brasov, care au reactionat in diferite ocazii fata de dezinteresul administratiei publice locale privind bunul mers al statiunii. Gropile din asfalt, iluminatul public insuficient, lipsa de coerenta in privinta autorizarii constructiilor si alte asemenea aspecte i-au facut pe cei ce isi desfasoara activitatea in Poiana sa considere ca administratia municipiului nu da statiunii importanta pe care o merita. De aici si pana la aparitia ideii ca Poiana Brasov ar trebui sa devina o localitate separata nu a fost decat un pas. Nu sunt putini cei ce considera astazi ca aceasta ar fi cea mai buna solutie, pentru ca sumele stranse la bugetul local de la contribuabilii din statiune nu s-ar mai dilua in vistieria municipiului Brasov. Ideea plecata de la Brasov a ajuns la Guvern, iar in curand va ajunge si in Parlament.
Deputatul PSD Constantin Nita lucreaza deja la un proiect de lege ce prevede ca Poiana sa-si piarda statutul de cartier al Brasovului si sa fie declarata localitate. Nita precizeaza ca aceasta schimbare s-ar putea produce chiar anul acesta si ca ar putea avea ca rezultat dezvoltarea localitatii printr-o administrare mai buna: „Cred ca Poiana Brasov se poate dezvolta mult mai bine pe cont propriu. Sunt 15 partii de schi care pot fi modernizate si exploatate, s-ar putea realiza cluburi de vacanta si un cartier de vile in Poiana Mica. Este evident ca initiativa mea pleaca de la faptul ca nu sunt multumit de cum merg lucrurile in Poiana”, spune deputatul PSD, implicat in industria turistica prin agentia de profil detinuta de sotia sa.
Principalul aliat al lui Nita in demersul pentru declararea Poienii Brasov drept localitate de sine statatoare este chiar ministrul turismului, Dan Matei Agathon. Hotararea acestuia de a sprijini proiectul a fost determinata in mare parte de atitudinea primarului Brasovului, Ioan Ghise, care a declarat public ca pentru el si Primarie Poiana reprezinta doar un cartier al Brasovului si chiar sustine initiativa de infiintare a „satului Poiana Brasov”. Tot lui Ghise i se datoreaza si atitudinea distanta a ministrului fata de statiunea brasoveana. „Atata vreme cat primarul Ghise spune ca va aloca bani pentru Poiana cand va termina de reparat ultima strada din Brasov, nici eu nu voi promova vreun program turistic in statiune”, mentioneaza ministrul.
Totusi, cum se va putea autointretine localitatea Poiana Brasov, cand jumatate din firmele care functioneaza aici au raportat pierderi? Matei Dan Agathon are raspuns si la aceasta intrebare: „Astept sa fie declarata localitate, si atunci voi aduce proiecte si programe de pe urma carora vor avea de castigat si investitorii, si localitatea”.
Daca un ministru, un parlamentar si un primar au format o coalitie in jurul ideii de a se crea o noua localitate, aceasta intentie ar putea deveni, in final, realitate, cu conditia ca si populatia sa mai fie de acord.
Vocea prefectului Otilian Neagoe indeamna insa la temperare: „Nu cred ca infiintarea unei noi localitati este o solutie. Statiunea turistica trebuie sa existe pe langa o mare comunitate, care are o forta economica puternica, pentru ca turismul trebuie ajutat de administratie si de comunitate. In ultimii 12 ani nimeni n-a facut eforturi sa inteleaga ce inseamna de fapt Poiana Brasov si ce rol poate avea ea pentru municipiu. Nu cred ca trebuie tratata ca un cartier care se autofinanteaza si pe care sa fim suparati ca nu aduce miliarde. Cand ministrul turismului spunea ca Primaria Constanta a contribuit cu 70 miliarde de lei la promovarea statiunii Mamaia, vorbea, de fapt, de receptivitatea administratiei de la Constanta, comparativ cu cea de la Brasov. Noi nu trebuie sa dam vina pe Ministerul Turismului ca nu face ceva, ci sa-l determinam ca atunci cand vorbeste de turismul romanesc, sa inceapa cu Poiana Brasov si pe urma sa se refere la restul. Daca intram in parlamentari si uitam sa aratam ce avem, pierdem”, spune Neagoe.