'Niciuna dintre propunerile de amendare nu a fost luată în seamă, iar avizele în diferite comisii au fost date în absenţa reprezentanţilor celor care lucrează efectiv în domeniu. În cazul în care legea va fi adoptată de Camera Deputaţilor, pierderile provocate firmelor din domeniu vor fi uriaşe, respingerea proiectului fiind singura decizie logică', a declarat Victor Balaş, preşedintele executiv al Asociaţiei Specialiştilor Auto din România (ASAR), membră a CPR.

Potrivit acestuia, aplicarea Legii impozitului forfetar ar afecta doar unităţile care funcţionează legal şi care plătesc deja impozit.

'Efectele imediate ar consta în închiderea sau restrângerea activităţii majorităţii firmelor, cu efecte sociale grave, precum şi trecerea în zona ^gri^ sau chiar ^neagră^ a mai multor ateliere. În noile condiţii, este obligatorie creşterea tarifelor la manoperă, cei afectaţi fiind clienţii. Este absurd să considerăm că un service cu trei angajaţi, care îşi desfăşoară activitatea într-o hală de o mie de metri pătraţi, aparţinând unui fost CAP din Tulcea, Călăraşi sau Valea Jiului, poate plăti un impozit forfetar de 120.000 de lei pe an, aşa cum reiese din proiectul de lege', a mai spus Balaş.

Acesta a precizat, totodată, că în acest sector activează peste o sută de mii de oameni, iar restrângerea activităţii cu numai 20% înseamnă aproximativ 20.000 de noi şomeri.

'În cazul a 20.000 de noi şomeri, efortul bugetar suplimentar ar fi de 144.000.000 de lei, considerând valoarea ajutorului mediu de şomaj de 800 de lei şi perioada de acordare de nouă luni. Dacă vom considera un salariu mediu de o mie de lei net lunar pentru angajaţii care vor fi disponibilizaţi, angajatorul nu va mai plăti taxe şi impozite către bugetul de stat de 780 de lei lunar, suma totală fiind de 187.200.000 de lei. În concluzie, aplicarea acestei legi pentru sectorul service auto ar însemna o pierdere la bugetul de stat de aproximativ 331.200.000 de lei în fiecare lună. Aşadar, efortul şi pierderile bugetare ar fi incomparabil mai mari decât sumele atrase ca urmare a introducerii impozitului forfetar', a subliniat preşedintele executiv al ASAR.

Conform unui studiu realizat în 2013 de către CPR, în România au fost autorizate 10.600 de ateliere service auto. Din acestea, mai sunt active 6.800, restul închizându-se sau schimbându-şi activitatea.

Senatorii au adoptat, la începutul lunii martie a acestui an, proiectul de lege privind introducerea impozitului forfetar în Codul fiscal, prin care se modifică şi completează Legea nr. 571/2003.

Guvernul României este iniţiator, iar Senatul este prima cameră sesizată.

SURSA: Agerpres