Studiul a fost realizat de către compania iVox la finalul lunii martie, pe un eșantion de 1.117 respondenți, reprezentativ pentru populația cu acces la internet a României. Rezultatele cercetării arată că principala teamă a românilor care se gândesc să comande mâncare gătită se referă la starea de sănătate a angajaților care prepară hrana. Astfel, trei din patru respondenți au menționat acest factor ca motiv de îngrijorare. 58% dintre ei au menționat, de asemenea, felul în care sunt manipulate și gătite alimentele și tot aproape două treimi au indicat igiena și măsurile de securitate sanitară a livratorilor, potrivit unui comunicat.

„Verificat de Dana”: eticheta ce garantează că fiecare porție de mâncare comandată a fost verificată de o persoană responsabilă

Ca răspuns la preocuparea clienților pentru o atitudine responsabilă a companiilor din punctul de vedere al igienei, Burtoni Bistro a instituit un set de proceduri sanitare ce reprezintă, din punct de vedere practic, un nou standard de igienă, sub brandul „Verificat de Dana” (verificatdedana.ro).

Astfel, toate produsele alimentare care afișează această marcă poartă garanția unei stricte igiene alimentare și sanitare, fiind verificate personal de Dana Triteanu, directorul general al companiei și respectă ghidul pentru industria alimentară lansat de autoritatea în domeniu.

„Angajații din bucătărie lucrează numai în echipament de protecție (măști, mănuși, bonete) și urmează proceduri clare de igienă: spălat frecvent pe mâini, folosirea mănușilor de protecție pentru manevrarea ingredientelor, în timpul gătitului și în mașinile de transport”, declară Dana Triteanu, directorul general al Burtoni Bistro. „În plus, sunt instruiți să interacționeze zi de zi cu cât mai puține persoane și să evite locurile aglomerate. Folosim, de asemenea, produse igienizante specializate pentru pardoseală, gresie și faianță, pentru mâini, precum și substanțe inodore pentru dezinfectarea lăzilor și cutiilor termice pentru transportul mâncării. De asemenea, curierul poartă mască și mănuși și intră în contact doar cu zona de livrare, nu și cu bucătăria, iar mașinile de transport sunt dezinfectate în fiecare zi.”

Dana Triteanu spune că platforma lansată de Burtoni Bistro poate fi folosită și de alte firme mici de catering și livrări la domiciliu care au nevoie să supraviețuiască și care pot oferi o singură garanție: verificarea de către proprietarul afacerii atât a mâncării, cât și a tuturor circuitelor din bucătărie.

Pentru companiile de profil, principala problemă în această perioadă este lipsa încrederii din partea clienților, dar și un nivel de informare deficitar. Ponderea celor care au încredere că mâncarea pe care o comandă acasă este igienic preparată și deci sigură pentru consum, este de 45%, foarte aproape de ponderea celor care declară că nu sunt suficient de informați în această privință, de 42%.

„Ne confruntăm cu circumstanțe excepționale, și prin urmare am decis că modalitatea cea mai bună de a păstra încrederea clienților este de a le oferi o garanție personală, verificând efectiv tot ceea ce le livrăm”, explică Dana Triteanu. „Este o modalitate de a ne da cuvântul clienților că pot avea deplină încredere în mâncarea noastră, gustoasă, sănătoasă și preparată cu maximă atenție la igienă și calitate.”

9 din 10 români vor igienă strictă în bucătăria firmelor care le livrează mâncare

Aproape 88% dintre respondenți au afirmat că prioritatea firmelor care livrează mâncare la domiciliu ar trebui să fie păstrarea unei igiene stricte a angajaților și dotarea acestora cu echipament de protecție:

măști, mănuși, bonete etc. Peste 80% dintre cei chestionați consideră că prioritar este, de asemenea, ca angajaților din bucătărie să li se asigure materiale de igienă precum săpun, prosoape de hârtie, șervețele, dezinfectanți etc., iar 74% consideră că spațiile unde se gătește trebuie să fie constant igienizate cu substanțe biocide.

Pizza, regina comenzilor pentru acasă

Cel puțin până la declanșarea actualei crize, românii foloseau pe scară largă serviciile firmelor de home delivery. Aproape 77% dintre respondenți au declarat că obișnuiau să comande mâncare cel puțin o dată pe lună. Majoritatea (53%) comandau mâncare pentru acasă, în timp ce peste 30% comandau la serviciu. Pentru mai bine de jumătate dintre români, mâncarea comandată pentru acasă era menită meselor în familie.

Indiscutabil, regina comenzilor este pizza, preferată de 81% dintre români, urmată de mâncarea tradițională românească, cu 40%.