Majoritatea vizitatorilor care trec pe la târgurile imobiliare este formată din femei şi din tineri necăsătoriţi. 60% dintre vizitatorii acestor târguri nu deţin o locuinţă proprie şi 27% afirmă că doresc doar să prospecteze piaţa fără intenţia clară de a achiziţiona o locuinţă în viitorul apropiat, acestea sunt concluziile la care a ajuns Impact Developer & Contractor, în urma unor studii efectuate la fiecare ediţie a celor opt târguri la care a participat în acest an.  

Totodată, între 72% şi 90% dintre cei intervievaţi doresc totuşi o locuinţă nouă peste un an de zile sau mai mult. „Este interesantă diferenţierea observată între publicurile târgurilor desfăşurate în zona de nord şi de sud a Capitalei, diferenţiere care se regăseşte atât în produsele pe care doresc să le cumpere, cât şi în puterea de cumpărare” a declarat Carmen Săndulescu, directorul executiv al Impact.

Studiul comandat de Impact relevă că majoritatea vizitatorilor de la târg este formată din femei (52,5% la tIMOn în luna octombrie, 53,4% la tIMOn în septembrie, 57,5% la TNI în septembrie etc.) şi că media de vârstă a vizitatorilor la evenimentele unde se prezintă în general oferte mai scumpe, scade (între 53% şi 55% dintre respondenţi nu sunt însuraţi şi nu au copii).

De asemenea, peste 70% dintre cei care au achiziţionat în urma participării la târgurile de profil o locuinţă în Greenfield, cartierul dezvoltat de Impact în sectorul 1 al Bucureştiului, deţin o diplomă de studii masterale. „Acest lucru nu este însă corelat cu veniturile clienţilor”, afirmă directorul dezvoltatorului.

Impact a încheiat 150 de tranzacţii

În urma participării la târgurile imobiliare din acest an Impact a încheiat peste 150 de tranzacţii în valoare totală de 66 milioane lei, cu 4% mai multe faţă de intervalul similar din 2008. În aceeaşi perioadă a anului trecut au fost semnate 144 de contracte în valoare de 68 milioane de lei, la care se adaugă şi 23 de locuinţe achiziţionate de investitori străini, cu o valoare de 9,7 milioane de lei.

Diferenţa de 7% a valorii medii per tranzacţie provine din structura diferită a unităţilor vândute, în 2008 ponderea caselor fiind mai mare decât în anul 2009, când peste 90% din tranzacţiile încheiate au fost cu apartamente.

Impact îi are printre acţionari pe Dan Ioan Popp, care deţine 28% din acţiunile companiei şi pe Carmen Săndulescu cu 11,5% din acţiuni. Capitalizarea bursieră a companiei este de 25,6 mil. euro.