La nivel de grup, vânzările IKEA au crescut cu 9,5% în anul fiscal 2012 (1 septembrie 2011– 31 august 2012), până la 27 de miliarde de euro. Pentru magazinele deja deschise, vânzările s-au majorat cu 4,6%. Profitul net a crescut cu 8%, până la 3,2 miliarde de euro, datorită volumului mai mare de vânzări și a atenţiei permanente asupra costurilor. În acest timp, compania IKEA a continuat reducerea costurilor și îmbunătățirea calității produselor din gamă, iar prețurile produselor au scăzut cu peste 20% în ultimul deceniu.  

"Ideea de business a companiei IKEA este mai relevantă ca oricând. Oamenii din întreaga lume apreciază produsele funcționale și cu design de calitate la preţuri accesibile.
În 2012 am reușit să creştem în majoritatea piețelor. Cele în care am crescut cel mai mult au fost China, Rusia și Polonia, urmate îndeaproape de SUA și Germania. Am deschis 11 magazine noi și am întâmpinat 8 000 de colegi noi", spune Mikael Ohlsson, Preşedinte şi CEO al IKEA Group.

Profiturile au fost reinvestite atât în dezvoltarea a peste 2.000 de produse noi, servicii îmbunătățite și în comerțul online. Investiții considerabile au fost făcute și în energia regenerabilă. Astăzi, IKEA Group produce energie din surse regenerabile egală cu o treime din consumul total al companiei.

"Noi credem într-o creștere durabilă prin dezvoltarea propriilor noastre resurse, adoptarea unor decizii pe termen lung, cu grijă față de mediu ", spune Mikael Ohlsson.

Momente importante în 2012 pentru IKEA Group:

•    S-a angajat să investească 1,5 miliarde de euro în energie regenerabilă și a produs o energie  regenerabilă egală cu 34% din energia totală utilizată în clădirile din IKEA Group. La sfârșitul anului 2012 erau 250 000 de panouri solare și 83 de turbine eoliene în funcțiune.
•    Lemnul folosit a provenit de la furnizorii care îndeplinesc standardul forestier IKEA. Lemnul cumpărat este certificat de organizaţia Forest Stewardship Council (FSC), iar procentul pădurilor certificate a ajuns la 22,6% (în 2011 era 16,2%).
•    34% (in 2011 – 24%) din bumbacul folosit provine de la furnizori care respectă programul Bumbac mai Bun.
•    A lansat produse noi care ajută clienții să economisească energie și apă și să scadă cantitatea de deșeuri.
•    A anunţat că va înlocui toată gama de produse de iluminat cu becuri LED până în 2016. De asemenea, cele peste un milion de surse de iluminat din magazinele IKEA din lume vor fi înlocuite cu LED-uri sau cu alt tip de becuri ce consumă mai puțină energie.
•    Astăzi, IKEA Group are 139 000 de angajaţi, iar 47% din managerii companiei sunt femei.