Gigantul suedez din domeniul modei H&M vrea să reducă numărul de angajați din sectorul Business Tech din Stockholm. Pentru a selecta persoanele care vor fi concediate și pe cele care vor fi păstrate, compania a decis să introducă niște teste de inteligență pentru angajați.

Teste de inteligență pentru angajați

Scopul ar fi acela de a permite conducerii să evalueze nivelul de inteligență și tipul de personalitate al angajaților. Și, în consecință, să determine viitorul acestora.

Robin Olofsson reprezentant al Unionen, cel mai mare sindicat suedez, a declarat pentru ziarul Svenska Dagbladet că a primit telefoane de la angajați H&M plângând.

Unii dintre ei au spus că au fost nevoiți să treacă până la 30 de teste diferite. Compania s-a justificat afirmând că numeroasele teste trebuie să ajute și la crearea unei imagini de ansamblu a competențelor pe care le posedă actualii angajați.

H&M concediază 1.500 de angajați

La H&M se desfășoară un sondaj de aptitudini, ceea ce înseamnă că angajații trebuie să susțină teste bazate pe cunoștințe, dar și pe inteligență și personalitate. În decembrie, H&M a anunțat că 1.500 din cele 3.500 de locuri de muncă în domeniul comerțului electronic, al logisticii și al dezvoltării serviciilor digitale din Stockholm vor fi pierdute înainte de vară.

Potrivit cotidianului suedez Svenska Dagbladet, gigantul suedez de modă Hennes & Mauritz, cunoscut sub acronimul H&M, a decis să introducă un test de inteligență pentru angajații săi pentru a decide pe cine să păstreze și pe cine să concedieze.

H&M are aproximativ 120.000 de angajați în întreaga lume. Există peste 4600 de magazine în 77 de țări.

Cu toate acestea, compania s-a aflat recent sub presiune financiară. Deși vânzările au crescut anul trecut, profiturile au fost cu aproximativ cinci miliarde de coroane suedeze (echivalentul a aproximativ 453 de milioane de euro) mai mici decât în 2021.

Acest lucru se întâmplă și din cauza războiului Rusiei împotriva Ucrainei și inflației ridicate rezultate. H&M s-a retras, de asemenea, din Belarus și Rusia, o piață anterior profitabilă pentru grup.

Încă nu este clar dacă firma specializată în modă intenționează să implementeze testele și în alte centre din întreaga lume.