Sub o reclama dizgratios de verde si imposibil de labartata pe tot ecranul, Ziarul Financiar publica aicicele mai recente date SNA privind utilizatorii de internet din Romania. Ionut Oprea (Standout, IAB) face aici o analiza pe baza analizei ZF. Colac peste pupaza vin eu si zic ca fiecare organ de presa online s-ar putea adresa, cu indulgenta, la circa 2 milioane de potentiali, eventuali, posibili cititori.

Ii va lua vreun “ziar.ro” pe toti? Nicidecum! Jumate? Sa fim seriosi! Un sfert? Prea putin probabil, ca doar aceleasi prostii din offline se scriu, doar ca s-au mutat pe online. Mi se pare ca presa ramane sa alerge dupa aceiasi cai verzi pe pereti si nu vede padurea din cauza copacilor. Asa cum ziceau unii mai destepti,  pana prin 2013-2014 “publicitatea pe site-urile ziarelor si revistelor va ajunge la 2,8 miliarde de dolari in 2013 in EMEA, dar cresterea media anuala de 10,4% nu este suficienta pentru a acoperi pierderea de bani din print”.

Si atunci?!

Pai atunci inchidem printul, nu? Ca ala generaza pierderi! Si las’ ca-i agatam noi cu “SEO” (search engine optimization), ii pacalim noi sa intre la noi pe site cand ei cauta ceva, noi le zicem ca le dam ceva-ul ala, ce mai conteaza ca gasesc alte balarii, hap, avem un click, un “unic”! Taguim aiurea paginile, bagam cuvinte cheie gen sex, pr0n si orice e la moda la momentul T0… Poate mai si bagam, asa, in orice stire, cate un cuvant de asta aducator de click-uri, cum ar fi “sex”, chiar daca stirea e despre mostenirea spirituala a Parintelui Cleopa.

Credeti-ma, toti au inceput sa practice potlogarii de astea, repetand greseala presei offline de a alerga dupa tiraj pana i s-a strans latul tirajului de gat…

Cand s-or trezi “advertiserii” sa nu ma arunce bani pe reclame la kil si s-or uita si la “bounce rate” si la “seconds per visit” ce dracu ne facem, fratilor, cu presa asta online?

Te-ar putea interesa și: