Divizia BASF Coatings, în care intră produsele dedicate domeniului auto, a înregistrat o valoare a vânzărilor la nivel global de aproximativ 3,2 miliarde de euro. Compania, așa cum am precizat mai sus, deţine în Europa cea mai mare fabrică de vopsele auto din lume, la Muenster-Hiltrup, cu o suprafaţă de peste 400.000 mp, în care lucrează 2.300 de angajaţi.

În ceea ce privește piața de autorefinish din România, aceasta a fost evaluată, la finele anului 2016, la 21,4 milioane de euro, aferentă unui volum de 1.300 tone. Poziția de lider este deținută de Policolor, care a comercializat aproximativ 643 de tone. 

Policolor a devenit  unic importator al Glasurit, brandul premium de refinish auto al companiei BASF Coatings.

Cum evaluaţi piaţa românească de vopsea autorefinish?
Harald Pflanzl:
Piaţa automotive în general a crescut destul de bine în ultimii ani. Știm cu toții că dacă economia unei ţări este puternică, potenţialul de creştere există. Există o corelaţie, atunci când creşte PIB-ul, parcul auto creşte şi el, odată cu vânzările mai multor maşini noi. Prin urmare, există un potenţial mare de creştere pentru Glasurit în această piaţă.

De ce este această vopsea auto unică din punct de vedere al clientului?
Harald Pflanzl:
Glasurit este un brand cunoscut pentru expertiză în culoare. Avem cea mai vastă baza de date de culori din lume, incluzând 250.000 de culori diferite din segmentul de auto refinish, incluzând Culorile pentru Maşini de Colecţie (clasice) şi un număr de 600.000 de formule pentru amestecuri de culoare (nuanţe). În plus, oferim servicii de asistenţă şi traninguri de anvergură pentru vopsitori, prin intermediul partenerilor noştri. În ultimul rând, dar nu cel din urmă, încercăm mereu să identificăm soluţii inovative pentru clienţii noştri.

De ce aţi ales Policolor să vă reprezinte acest brand în România?
Harald Pflanzl:
Policolor este un partener puternic, bine așezat pe piaţa din România, cu o legătură bună cu clienții din automotive şi o reţea naţională de vânzări şi asistenţă tehnică. De asemenea, este lider regional pentru Europa de Sud – Est în producţia de lacuri şi vopsele şi furnizor de soluţii integrale pentru piaţa automotive.

Ce înseamnă garanţia pe viaţă la vopsirea maşinii şi când vor avea acces românii la ea?
Harald Pflanzl:  
Conceptul garanţiei pe viaţă este în esenţă un program dedicat service-urilor auto care doresc să se diferenţieze şi să îşi dezvolte şi mai mult afacerea. Se poate implementa în baza unui contract dintre importator şi orice service de categorie A, evident dacă Policolor va dori să îl implementeze pe piaţa din România. În baza acestuia, Glasurit oferă garanţie pe viaţă la lucrarea de vopsire a maşinii, atunci când este folosit sistemul complet recomandat şi sunt îndeplinite anumite condiţii (exemplu- folosirea produselor din sistem, participarea la trainingurile noastre de către vopsitori, auditarea şi inspecţia anuală a service-ului etc). Este un modul al programului nostru RATIO Plus ce necesită realizarea de traininguri. Programul de training conţine 3 module de pregătire a vopsitorilor şi, odată finalizat cu succes programul de training, service-ul are acces la conceptul ”Garanţie pe viaţă”. Pentru trainingul propriu-zis, importatorul trebuie să desemneze o persoană dedicată. Prin urmare, programul Garanţie pe viaţă cu Glasurit face parte din programul nostru intensiv de traininguri.

Ce cotă de piaţă are BASF Coatings în Europa?
Harald Pflanzl:
Este destul de dificil de răspuns la întrebare ţinând cont de faptul că, atunci când vorbeşti despre Europa apar o mulţime de factori diferiţi de evaluare, nu doar variaţii  de cota de piaţă pe regiuni de pe continent, dar chiar diferenţe între ţările din aceeaşi regiune. Ceea ce pot spune însă este că Glasurit este peste tot în Europa în top 3 al brandurilor premium de vopsea auto refinish.

În ce ţări europene vinde cel mai bine BASF Coatings?
Harald Pflanzl:
Noi am împărţit pe regiuni echipa care se ocupă de piaţa europeană cu scopul de a oferi susţinere mai bună fiecărei ţări, în mod individual. Cerinţele pentru Europa de Vest sunt diferite de cele ale ţărilor din Nord, din zona Centrală sau de Sud. Topul vânzărilor noastre îl dau cele cinci ţări europene care au cel mai mare număr de maşini pe numărul de locuitori şi în care, în general, au o densitate a parcului auto mai mare decât în orice altă ţară europeană. Acest factor se combină şi cu situaţia macroeconomică (creşterea PIB etc) şi permite investiţii mai mari în maşinile noi, faţă de alte ţări. Iar vârsta parcului auto are impact asupra afacerilor ce deservesc repararea acestora (maşinilor). Numărul maşinilor noi înmatriculate este semnificativ mai mare în aceste ţări decât în orice altă parte din Europa şi acest lucru se reflectă, cu siguranţă, în cifrele de vânzări raportate pe segmentul de autorefinish. Prin urmare, în cifre de vânzări vorbim de Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie, datorită dimensiunilor acestor pieţe.

Care sunt tendinţele europene pentru vopseaua auto refinish?
Harald Pflanzl:
În fiecare an, designerii BASF evaluează trendurile de culoare pentru următoarea perioadă de timp. “Translucid” este culoarea din tendinţele anunţate pentru perioada 2017-2018 în studiul nostru pentru piaţa de vopsea auto. Studiul prezintă culorile care vor fi cel mai des întâlnite pe maşinile lansate de producătorii auto în perioada viitoare (cuprinsă între 3 şi 5 ani) şi reflectă dorinţa de structură şi transparenţă în era digitală. Maşinile se tranformă, de la un simplu mijloc de transport, la produse extrem de complexe care comunică cu şoferii lor şi intercționează cu mediul. Această conexiune între oameni şi obiecte este prezentată prin diferite efecte şi sclipiri multilayer de culoare. Culorile pastel şi cele deschise, alături de albastrul intens, simbolizează această imagine a noilor tehnologii şi a erei digitate, pe maşini.  

În acelaşi timp, creşte numărul reparaţiilor mici şi scade cel al reparaţiilor de mare anvergură tocmai datorită acestor tehnologii, precum sistemul de asistenţă a conducătorilor auto, care creşte siguranţa rutieră. Glasurit dezvoltă soluţii pentru a veni în întâmpinarea acestor schimbări din piaţa auto, de exemplu cel mai nou produs al nostru e grundul pentru protecție UV.