„În ultimii 12 ani, atât primarii generali proveniţi din PSD, cât şi guvernele PSD, au ţinut Bucureştiul pe loc şi au împiedicat realizarea marilor proiecte pentru Bucureşti. Începând cu data de 27 septembrie, odată cu votul cetăţenilor din Bucureşti, lucrurile s-au schimbat radical în bine, avem un primar general serios, un primar general care cunoaşte problemele Bucureştiului, un primar general care are soluţii foarte clare, care trebuie puse în practică”, a afirmat Ludovic Orban.

Există deja un dialog

Premierul a spus că, începând cu data de 27 septembrie, chiar înainte de a-şi prelua mandatul noul primar general, există „un dialog, analiză continuă a tuturor proiectelor în care este necesară colaborarea între Primăria Generală a Capitalei şi Guvern”.

„Reafirm hotărârea fermă de susţinere a tuturor proiectelor Primăriei Generale a Capitalei, reafirm angajamentul nostru ca toate proiectele care ţin de Guvern, în care Guvernul este implicat şi care sunt necesare pentru rezolvarea problemelor Capitalei României să fie derulate cu profesionalism, cu seriozitate, cu maximă viteză”, a declarat Ludovic Orban, vineri, după vizita de lucru efectuată la Ministerul Transporturilor alături de primarul ales al Capitalei, Nicuşor Dan.

Executivul se angajează în a găsi finanțări

„Aceste proiecte ar fi trebuit, poate, făcute de 8 ani, de 10 ani, de 12 ani, de 15 ani, din păcate, oameni preocupaţi mai mult de imaginea personală şi de avantajele personale ale exercitării funcţiilor importante nu au făcut ceea ce ar fi trebuit să facă. În ce ne priveşte, noi vom face”, a spus Orban.

El a menţionat că proiecte importante de infrastructură, cum este noua Centură a Capitalei, „prind viaţă”.

„Noi ne-am propus până la sfârşitul anului să începem lucrările pe toate tronsoanele din autostrada de centură din sud. De asemenea, să încheiem toate proiectele de proiectare şi execuţie pentru autostrada de centură, pentru toate cel patru tronsoane din zona de nord.

În ceea ce priveşte actuala Centură a Capitalei, pe lângă lărgirea la patru benzi, între Autostrada A1 şi Autostrada A2, care trebuie finalizată cât mai repede şi pentru care există contracte, am discutat împreună cu domnul primar general lărgirea la patru benzi şi în zona de sud şi, de asemenea, accelerarea tuturor proiectelor care ţin de soluţionarea conflictelor de trafic prin pasaje supraterane, subterane, astfel încât să crească fluiditatea pe zona de sud a actualei centuri a Capitalei”, a spus Orban.

Urmează un studiu de fezabilitate pentru domeniul feroviar

„Un studiu de fezabilitate care vizează dezvoltarea tuturor tronsoanelor de transport feroviar necesare Bucureştiului care, evident, să fie corelate şi cu dezvoltarea metroului, să fie corelate şi cu planurile de mobilitate ale Primăriei Capitalei.

Acest studiu de fezabilitate vizează centura feroviară şi, de asemenea, alte tronsoane importante. Bucureştiul are multe trasee de cale ferată, sigur, unele dintre ele pe care nici nu mai există cale ferată, dar ele sunt în proprietatea statului, sunt administrate de CFR S.A. şi oricând pot să fie suportul unor investiţii care să îmbunătăţească traficul în Bucureşti „, a spus Orban.

Planuri de dezvoltare pentru metrou

„Şi în privinţa metroului avem clar proiectele puse pe hârtie, le discutăm în continuare şi avem finanţare pentru realizarea acestor proiecte extrem de importante pentru Bucureşti”, a spus Orban.

Premierul a precizat că, împreună cu primarul general, va continua inventarierea proiectelor comune în toate domeniile de activitate care sunt necesare pentru susţinerea proiectelor Bucureştiului.

„Guvernul pe care-l conduc este partener loial, profesionist pentru rezolvarea problemelor mari ale Bucureştiului care nu au fost rezolvate până astăzi”, a conchis Orban.

Sursă foto: INQUAM Photos, George Călin