Vineri, 26 mai, Guvernul a adoptat o hotărâre care aprobă Strategia Naţională de Management Integrat al Frontierei de Stat a României 2023-2027.

Gradul de securitate al cetățenilor va crește

„Strategia îşi propune să asigure, în continuare, acţiunile pentru asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă a cetăţenilor, dezvoltarea managementului integrat al frontierei, prevenirea şi combaterea criminalităţii circumscrise ameninţărilor specifice incidente domeniului securităţii naţionale (trafic de persoane, trafic de droguri ilicite, migraţiune ilegală, terorism, etc)”, se arată în comunicatul de presă al Guvernului.

Totodată, strategia va conduce la creşterea gradului de securitate al cetăţenilor UE, prin consolidarea capacităţii autorităţilor naţionale responsabile de derularea controlului frontierelor de a asigura un nivel înalt de securitate a frontierelor externe ale UE, cu scopul de a îmbunătăţi gestionarea acestora, de a reduce timpii de aşteptare în punctele de trecere a frontierei, respectiv dea preveni şi combate migraţia ilegală şi criminalitate transfrontalieră, inclusiv terorismul.

Fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor strategiei sunt asigurate de către fiecare instituţie/autoritate publică implicată, în raport cu priorităţile şi etapele de realizare a acestora, cu încadrarea în bugetele anuale aprobate, precum şi din alte surse legal constituite, potrivit legii, potrivit sursei citate.

La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 196/2005 pentru aprobarea Strategiei Ministerului Afacerilor Interne de realizare a ordinii şi siguranţei publice, pentru creşterea siguranţei cetăţeanului şi prevenirea criminalităţii stradale este abrogată.

Guvernul a adoptat o ordonanță pentru îmbunătățirea localizării apelurilor la 112

Tot vineri, Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență prin care vor fi implementate măsuri ce vor asigura creșterea preciziei localizării apelurilor efectuate la Serviciul de urgență 112.

Acest nou tip de localizare cu acuratețe crescută va fi furnizat doar pe timpul gestionării unei situații de urgență și se va putea realiza independent de tipul de telefon mobil utilizat, inclusiv pentru cele în tehnologii mai vechi, iar ariile de determinare a poziției vor fi restrânse de până la 25 de ori, în unele cazuri.

Inițiativa legislativă aparține Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), fiind elaborată împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) și Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), în urma consultărilor cu operatorii de telefonie mobilă din România.

Actul normativ va permite implementarea unei soluții tehnice care reprezintă o premieră la nivelul serviciilor de urgență europene, fiind rezultatul analizării celor mai noi tehnologii disponibile în domeniu.

„România are acum printre cele mai bune sisteme de localizare pe apelul 112 din Europa și cel mai bun dintre statele UE cu relief complex. Acest proiect face parte dintr-un demers mai amplu de îmbunătățire a localizării pe 112, de aceea am depus în Parlament un amendament la Codul urbanismului prin care vom obliga ca toate clădirile de blocuri nou construite să fie cartografiate 3D pentru a facilita accesul agențiilor de intervenție de urgență la locul precis identificat prin 112.”, a spus Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.