Grupul Volkswagen a raportat în 2022 cele mai scăzute vânzări din ultimii zece ani, în condițiile în care blocajele COVID-19 din China și războiul din Ucraina au bulversat lanțurile de aprovizionare, iar redresarea din trimestrul al patrulea riscă să se confrunte cu noi provocări în acest an.

Volkswagen rămâne pe locul doi la nivel mondial

Grupul german, ale cărui mărci variază de la VW și Skoda pentru piața de masă până la Audi și Bentley pentru segmentul premium, a declarat joi că a livrat 8,3 milioane de vehicule clienților anul trecut, transmite Reuters.

Acest lucru indică faptul că va rămâne pe locul al doilea la nivel mondial pentru al treilea an consecutiv, în urma grupului japonez Toyota, care în noiembrie a produs deja peste 9,5 milioane de mașini.

Vânzările grupului au crescut cu 14,3% în al patrulea trimestru, dar perspectivele pentru 2023 rămân umbrite de economiile slabe și de lipsa lanțului de aprovizionare, a declarat Hildegard Wortmann, membru al comitetului executiv extins de vânzări.

Audi, Lamborghini și Bentley au rezistat mai bine în 2022 decât Volkswagen Passenger Cars și Skoda, cu livrări în scădere cu aproximativ 4% la mărcile premium și cu 9% pentru vehiculele de masă. Livrările grupului au scăzut cu 7% față de 2021.

Concurența a raportat o scădere mai mică a vânzărilor

Constructorii de automobile high-end BMW și Mercedes-Benz au raportat la începutul acestei săptămâni, de asemenea, o scădere mai mică a vânzărilor decât unii rivali de pe piața de masă, cu scăderi de 4,8% și, respectiv, 1%.

De asemenea, atât vânzările BMW, cât și Mercedes-Benz s-au redresat în trimestrul al patrulea, pe măsură ce lanțurile de aprovizionare s-au îmbunătățit, iar China și-a relaxat politicile COVID-19, deși unele companii au avertizat că numărul tot mai mare de cazuri în rândul personalului din această țară ar putea în continuare să blocheze producția.

Livrările grupului Volkswagen au crescut cu 12% în a doua jumătate a anului, dar valoarea pentru întregul an a fost trasă în jos de o scădere de peste o cincime în prima jumătate.

Cu toate acestea, și-a menținut poziția de principal producător european de vehicule electrice pe baterii și a înregistrat o creștere de 26% a vânzărilor de vehicule electrice la nivel global, stimulată de o creștere de aproape două treimi în China.

Grupul își propune ca vânzările de vehicule complet electrice în 2023 să reprezinte 11% din total, un pas înainte spre obiectivul său din 2030 de a face ca jumătate din vânzări să fie complet electrice.