„În drum spre conferinţă am auzit că primăvara întârzie pentru că vine cu CFR-ul. Dacă venea cu Tarom, probabil era anulată. Mă bucur că am auzit despre investiţii serioase spuse de domnul ministru Şova şi de către domnul ministru Gavrilă. Problema este că investiţii facem, dar cum întoarcem banii aceştia înapoi, către bugetul de stat. Grupul Grampet, prin firmele pe care le deţine şi prin cei 7.000 de angajaţi pe care îi are, după cum vedeţi face transport de la Marea Nordului până la Marea Neagră, Adriatică şi în curând până la Marea Egee. Facem transporturi din Germania, Austria, Ungaria, România spre Bulgaria şi de curând am luat licenţa şi am făcut primul transport în Serbia”, a spus Gruia Stoica, preşedinte Grampet Group, în cadrul conferinţei.

„Dacă din punct de vedere politic şi geostrategic, România nu este foarte bine poziţionată pe traseele şi pe coridoarele principale ale europei. Marea majoritate a mărfurilor vin din Orient şi din Grecia, unde Cosco, cel mai mare operator de containere din China deja a luat portul Pireu şi investeşte în jur de 2 miliarde de euro. Îmi pun întrebarea de ce nu a ajuns la Constanţa, pentru că acest oraş este cel mai important port din această zonă. Vor ajunge foarte multe mărfuri spre centrul Europei prin Bulgaria şi Serbia. Deocamdată avem noroc că Serbia nu este in comunitatea europeană. Şi migranţii merg tot pe acest drum al Serbiei către Europa. Acestea sunt drumurile naturale, nu le inventăm noi.„

„Grampet, prin strategia pe care a adoptat-o de 20 de ani a fost de a ieşi din ţară, de a se aşeza pe aceste coridoare şi de a aduce bani în ţară. Reuşim asta, dar avem nevoie şi de sprijinul autorităţilor. Am putea să tranformăm România într-o platformă logistică pentru Orientul Apropiat şi Îndepărtat, bineînţeles legat de portul Constanţa.Nu suntem departe de a face acest lucru dacă am avea nişte discuţii un pic mai dese cu autorităţile şi dacă ele s-ar apleca cu adevărat asupra acestei platforme. Vorbim de multă vreme, de aceea am şi pregătit Grampetul pentru drumul mătăsii. Probabil aţi auzit că preşedintele Chinei a invitat 22 de preşedinţi de ţară, arătându-le noul drum al mătăsii.”

„Nu ştiu dacă noi suntem pregătiţi să treacă prin Constanţa sau dacă bulgarii ne vor lua înainte, aşa cum s-a mai întâmplat. M-aş bucra să avem discuţii, să vedem cum putem valorifica potenţialul acestui port şi să aducem mărfurile să treacă prin ţara noastra, astfel încât să aducem bani în bugetul de stat. GFR-ul face acest lucru şi este pregătit să aibă discuţii cu autorităţile de stat, ca să putem să aducem aceste transporturi prin România.”

Conferința Transporturi și Infrastructură 2018 a fost organizată de Capital, la Hotel Domenii Plaza, cu sprijinul partenerilor: Delta Bloc, Danube Total Grup, Grampet Group, SCC Erbașu și International Lazar