"După negocieri strânse, am convenit cu societăţile concesionare să reîncepem cele patru autostrăzi (…) evident, cu condiţia să ajungem la un acord cu băncile", a declarat Hadziakis.

Obiectivul negocierilor cu societăţile concesionare a fost adaptarea termenilor contractelor negociate în 2007 la conjunctura actuală, a subliniat ministrul grec într-o conferinţă de presă.

Acordul dintre Ministerul Dezvoltării şi firmele în cauză prevede "realizarea a 80% din proiectul iniţial", respectiv autostrăzi cu o lungime totală de 956 km, faţă de cei 1.204 km prevăzuţi iniţial, potrivit unui comunicat ministerial.

Reluarea lucrărilor va crea "25.000 de locuri de muncă şi va dinamiza economia", în special sectorul infrastructurii, afectat grav de criză, a subliniat Hadziakis.

Dispunând de un buget iniţial de 5 miliarde de euro de la semnarea contractelor de concesiune în 2007, autostrăzile situate în centrul şi sudul ţării sunt autofinanţate în proporţie de 75% de firmele concesionare, care vor colecta taxele de autostradă. Restul finanţării provine din fonduri europene şi împrumuturi bancare. Potrivit ministrului, "43 de bănci greceşti şi internaţionale sunt implicate în acest proiect, între care bănci spaniole, portugheze sau irlandeze, afectate şi ele de criză".

În noiembrie, Banca Europeană de Investiţii (BEI) a aprobat Greciei un împrumut de 650 de milioane de euro pentru a susţine continuarea proiectelor de construire a acestor autostrăzi.
Sursa: Agerpres