Google, care a avut mai multe încercări eşuate de a pătrunde pe piaţa serviciilor de socializare online, a introdus marţi propria reţea, ‘Google+’. Iniţiativa este cea mai importantă incursiune a Google în domeniul socializării pe internet de când cofondatorul Larry Page a devenit director executiv în luna aprilie.

Page a făcut din crearea unei reţele sociale online una dintre priorităţile celui mai mare motor de căutare pe internet, a cărui poziţie de poartă centrală de acces spre informaţiile online ar putea fi pusă în pericol pe măsură ce utilizatorii petrec tot mai mult timp pe site-uri precum Facebook sau Twitter.

‘În trecut şi-au permis luxul de a face greşeli în iniţiativele lor privitoare la socializarea online. Acum nu-şi mai permit acest lux’, a spus Ray Valdes, analist în cadrul firmei de cercetare Gartner, făcând referire la Google.

Google+, care este în prezent în faza de test, este structurat într-un mod remarcabil de asemănător cu Facebook, cu fotografii de profil şi fluxuri de informaţii care formează partea centrală, scrie Reuters. Totuşi, prietenii sau contactele unui utilizator sunt grupaţi în categorii extrem de specifice, comparativ cu grupul comun de prieteni tipic pentru Facebook.

Totuşi, pentru Google nu va fi uşor de a-i atrage pe utilizatori spre un alt serviciu de socializare online, este de părere Rory Maher, analist în cadrul Hudson Square Research. Confruntarea cu Facebook, care ar avea în prezent circa 700 de milioane de utilizatori, va fi extrem de dificilă, adăugă acelaşi analist.

Pentru a-şi diferenţia serviciul de Facebook, Google mizează pe ceea ce spune a fi o mai bună abordare în privinţa confidenţialităţii – o problemă sensibilă cu care atât Facebook, cât şi Google s-au confruntat în trecut.

Specific pentru Google+ sunt ‘cercurile’ de prieteni şi cunoscuţi. Utilizatorii îşi pot organiza contactele în diferite cercuri personalizate – rude, colegi de serviciu, prieteni de facultate – şi împărtăşi fotografii, filmuleţe şi alte informaţii numai în cadrul acestor grupuri.

‘În lumea online există acest ‘share box’ şi postezi ceva acolo şi nu ştii cine va ajunge (n.r. – la postare) sau unde va ateriza sau cum te va stânjeni şase luni de acum înainte’, a spus Bradley Horowitz, vicepreşedinte pentru Product Management al Google.

Reţeaua Facebook, care a fost criticată pentru sistemul confuz în privinţa confidenţialităţii, a introdus anul trecut posibilitatea ca utilizatorii să creeze grupuri mai mici de prieteni. Fără a menţiona numele Facebook, Google a precizat că încercările altor servicii de socializare online de a crea grupuri nu funcţionează atât de bine.

Google+ poate fi folosit pentru moment numai de un număr limitat de utilizatori în cadrul unui test. Numai cei care primesc invitaţii vor putea pentru început să folosească serviciul. Google nu a precizat când va fi disponibilă noua reţea pentru un public mai larg.

Google, care a avut în 2010 venituri de aproximativ 29 de miliarde de dolari, a spus că noul serviciu nu găzduieşte pentru moment publicitate.
SURSA: Agerpres