In fiecare an, la uzinele din Milwaukee sunt produsi 150.000 de „monstrii pe doua roti” de peste 300 de kilograme si cu motor mai puternic decat al multor masini. Silueta, un pic desueta, dar foarte eleganta, si „zumzetul” de pichamar al motorului au creat adevarate pasiuni in toata lumea. Cunoscute in Romania mai ales din filme, motocicletele Harley-Davidson sunt vehiculele preferate ale lui Arnold Schwarzenegger, Don Johnson, Jack Nicholson, Cher sau John Bon Jovi. Succesul lor este la fel de mare si in lumea show-bizz-ului autohton, Florin Cojocaru, solistul formatiei Class, si Florin Ionescu de la Directia 5, avand propriile Harley-uri. In momentul de fata, in Romania sunt inmatriculate 52 de motociclete Harley-Davidson, dintre care 38 in Bucuresti. De cateva luni, in tara noastra exista un dealer care comercializeaza produsele celebrei firme americane. Preturile, subventionate in prezent de producator, oscileaza intre 9.000 si 30.000 de dolari, fara TVA; ele sunt totusi prohibitive pentru majoritatea romanilor. Pasiunea trebuie dublata, in acest caz, si de posibilitatile materiale. Harley-Davidson Romania a vandut, pana in acest moment, 16 motociclete si mai exista comenzi pentru inca zece bucati. Cei care isi doresc cu orice pret o motocicleta aratoasa, dar nu au bani suficienti pentru a-si cumpara un Harley se multumesc cu modele asemanatoare, realizate de constructorii japonezi Honda, Yamaha sau Suzuki. Pentru a pastra totusi o diferenta intre original si produsele concurentei nipone, compania Harley-Davidson a patentat zgomotul infernal specific produs de pistoanele care lucreaza in acelasi timp.
O motocicleta Harley nu ramane aproape niciodata in forma in care a iesit pe poarta fabricii. „Aceste motociclete sunt ca un fel de puzzle. Aproape fiecare piesa poate fi inlocuita cu altele, speciale. Exista un numar mare de accesorii, foarte scumpe, care pot fi montate. Un set de tobe, de exemplu, costa 3.000 de dolari. Se pot monta roti mai groase, diverse oglinzi sau bare de protectie. „Fiecare posesor isi personalizeaza motocicleta”, spune Serghei Cicala, director general al Harley-Davidson Romania. Primul accesoriu cumparat de proprietari este bara de protectie laterala. Aceasta are un dublu rol in cazul unei cazaturi: protejeaza rezervorul si oglinzile motocicletei, dar in primul rand motociclistul. Daca motocicleta cade peste acesta, nu va putea iesi de sub ea fara ajutor.
Firma americana propune clientilor nu doar o motocicleta, ci un adevarat model de viata, oferindu-le de la casti, blugi si haine de piele pana la cosmetice, toate purtand marca Harley-Davidson.
Posesorii acestei marci de motociclete devin automat membri in „Harley Owners Group” (HOG). Acestia primesc carduri de membri care le garanteaza disconturi de 10% la orice produs vandut de dealerii firmei din intreaga lume. Anual, clubul organizeaza reuniuni gigantice ale membrilor. Anul acesta, la Faakier See, in Austria, la intalnirea proprietarilor de Harley-uri din Europa, au fost prezente peste 30.000 de motociclete ale constructorului american.

Huruitul motorului te fereste de accidente
Laurentiu Rusu este unul dintre impatimitii motocicletelor Harley Davidson. De doi ani, el atrage privirile bucurestenilor cu superbul Harley Davidson Dyna Wide Glide si ii asurzeste cu motorul acestuia.

„Mi-am luat carnet pentru masina doar pentru ca trebuia sa ma deplasez cumva. Nu m-au atras prea mult masinile, marea mea pasiune au fost dintotdeauna motoarele”, afirma Laurentiu Rusu, director general la compania Ubi Soft Entertainment.
In urma cu cinci ani, si-a cumparat prima motocicleta. O Jawa de 350 cmc, cu motor in doi timpi. Din 1996, a inceput sa puna bani deoparte in fiecare luna, pe care i-a trimis unui prieten din Statele Unite. Acesta l-a inscris pe o lista de asteptare si dupa un an, in aprilie 1997, motocicleta era livrata.
Pretul a fost de 15.000 de dolari, fara taxe vamale. Cererea foarte mare impune formarea listelor de asteptare. Daca ar fi luat-o pe loc, ar fi costat cu aproximativ 50% mai mult.
A ales acest model pentru ca e foarte popular. Sasiul a fost proiectat pe computer, iar motorul este montat pe cauciuc si nu apar vibratii puternice la turatie mare.
Capacitatea cilindrica, mai mare decat a unei Dacii, permite atingerea unor viteze considerabile. Motocicleta este dotata insa cu limitator de turatie, care intra in functiune la 5.000 de ture.
„Nu se poate vorbi de viteza maxima la Harley. Cel mai repede am mers cu 175 km/h in Austria, cu sotia in spate. Ii place foarte mult si deja
m-am inscris pe lista la dealerul din Romania pentru un al doilea Harley Davidson”, spune Laurentiu Rusu.
Zgomotul asurzitor care-l inconjoara cand merge cu motocicleta atrage mereu atentia celor din jur.
„Este foarte bine ca motorul e asa zgomotos. Soferii romani nu sunt obisnuiti sa conduca cu motocicleta langa ei si fac manevre bruste fara sa se asigure. Zgomotul motorului m-a salvat de cateva ori”, afirma Laurentiu. Ca majoritatea posesorilor de Harley Davidson, el si-a modificat motocicleta.
„I-am pus janta plina in spate, in locul celei spitate, tevi de esapament si filtre de aer care lasa motorul sa „respire” mai bine. Datorita modificarilor am castigat 10-20% putere in plus, dar am cheltuit inca zece mii de dolari”, declara Laurentiu. Cea mai placuta amintire o am din excursia in locurile unde un Harley se incadreaza perfect in peisaj. Am inchiriat de la un HOG un Harley Davidson Touring Electra Glide Classic si am parcurs, impreuna cu sotia, 5.000 de kilometri, in patru zile.
Am strabatut California, Arizona, Phoenix si am vizitat Marele Canion”, isi aminteste el.
Politistii sunt si ei impresionati de motocicleta: „Mereu ma opresc si admira motorul. Am primit o singura amenda. Era un politist pe motocicleta si a tinut mortis sa ma amendeze pentru ca am mers cu 70 km/h in loc de 60. De obicei, suntem mult mai prudenti decat ceilalti soferi. Nu trecem niciodata pe trecerea de pietoni cu viteza cu care trece un jeep. Noi putem muri si daca lovim un caine”, declara Laurentiu Rusu.