Compania Feroviară Bulgară (BZK), un operator privat al cărui proprietar este Grupul Feroviar Român, a fost printre cele şapte societăţi care au cumpărat documentele pentru licitaţia de privatizare. Însă, potrivit Agerpres, compania nu respectă noile condiţii impuse de agenţia de privatizare şi de monitorizare postprivatizare, conform cărora cumpărătorul trebuie să aibă venituri de cel puţin 100 de euro în fiecare din ultimii trei ani.
Grupul Feroviar Român depăşeşte semnificativ această limită minimă, dar nu poate să participe la licitaţie, întrucât documentele au fost cumpărate nu de societatea română, ci de filiala lui bulgară – BZK, susţin sursele citate.
O altă societate care a cumpărat documentele, dar care nu va participa la licitaţie este operatorul rus Pervaya gruzovaya kompania. Societatea, înfiinţată în anul 2007 şi care face parte din primele 100 companii ruseşte, renunţă pentru că, în opinia conducerii sale, ”BDZ Marfă este un brand necunoscut în lume, o societate cu active neclare, datorii mari şi o pondere de piaţă instabilă care se reduce cu fiecare an ce trece, iar singurul ‘beneficiu’ cert ar fi cei câţiva mii de angajaţi uniţi într-un sindicat puternic care tot timpul ameninţă cu greve”, mai scrie zairul, citat de Agerpres.
Termenul limită pentru achiziţionarea documentelor expiră luni, la ora 17.30, iar ofertele pot fi depuse până la 12 martie, ora 15,00. n noiembrie 2012 a fost lansată a două procedură de privatizare a BDZ Marfă, după ce prima a eşuat din cauza lipsei de interes provocate cel mai probabil de criteriile prea exigente. Bulgaria speră că, prin privatizarea BDZ Marfă, va putea să acopere o parte din datoriile operatorului feroviar de stat BDZ Călători, aflat în plină criză.