GfK România a realizat un studiu privind obiceiurile de utilizare a Internetului de către români, iar una dintre concluzii este că activităţile web 2.0 sunt în continuare în zona de nişă în ţara noastră. Conform cercetării, numai 6% dintre internauţi accesează reţele sociale.

Studiul, realizat de GfK România, în luna septembrie 2009, pe un eşantion naţional de 338 de utilizatori de Internet, şi-a propus să afle care sunt principalele trei activităţi desfăşurate de internauţii români. Rezultatele arată că 62% dintre utilizatorii de Internet caută diferite informaţii pe Google, 58% trimit e-mailuri şi 55% citesc ştiri.

Activităţile web 2.0 sunt în continuare în zona de nişă în România: 13% aşează blog-urile între cele mai importante trei activităţi pe Internet, 10% jocurile on-line şi numai 6% accesarea reţelelor sociale, conform studiului.

Vârsta este un factor important de diferenţiere în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate pe Internet. Pentru tinerii sub 25 de ani muzica este o activitate la fel de importantă ca şi citirea ştirilor: 49% au declarat că ascultarea sau descărcarea de muzică reprezintă una dintre cele trei activităţi desfăşurate, faţă de 42% care urmăresc ştirile pe Internet.

Lecturarea ştirilor pe Internet este practicată mai ales de persoanele cu vârsta între 35 şi 55 de ani, 72% consideră această activitate printre cele trei importante, faţă de 54% dintre persoanele între 25 şi 35 de ani si 42% tinerii sub 25 de ani. În acelaşi timp, vizionarea de filme sau urmărirea unor programe TV pe Internet este o activitate proprie mai ales persoanelor sub 34 de ani: 27% dintre tinerii sub 24 de ani şi 21% dintre persoanele între 25 şi 34 de ani plasează această activitate între primele 3, faţă de doar 9% persoane între 35 şi 54 de ani.

SURSA: GfK România