Cu o istorie de familie în industria frumuseţii, Geta Voinea ar face multe schimări în breasla coaforilor. A început deja prin deschiderea celor cinci saloane care îi poartă numele şi a unui SPA, dar nu vrea să se oprească aici, pregătind mai multe proiecte de business, printre care şi conceptul de „asigurare de frumuseţe”.

Deşi de foarte tânără şi-a propus să urmeze cursurile Academiei de Teatru si Film, Geta Voinea a intrat foarte uşor pe segmentul coaforilor, urmând tradiţia familiei. Cu toate acestea, este nemulţumită de cum merg lucrurile în breasla din care face parte. Ştie însă c ear trebui făcut pentru a schimba imaginea unei industrii a cărei imagine e „ciufulită” de „saloanele de parter de bloc”.

Asigurarea de frumuseţe

„Cred că un om, mai ales o femeie, ar trebui să îşi asigure frumuseţea aşa cum îşi asigură casa sau maşina”, spune scurt Geta. Geta Voinea are deja un proiect pus la punct, însă îi lipsesc banii. „Aş avea nevoie de un partener care să investească 2-3 milioane de euro într-o reţea de 50-100 de saloane. El vine cu banii, eu am know-how-ul”, afirmă stilista.

Asigurarea de frumuseţe ar funcţiona aproape la fel ca orice asigurare. „Clienţii care au o astfel de asigurare ar trebui să plătească o singură cotizaţie pe an, dar să beneficieze de anumite servicii de câte ori vrea, în saloanele din reţea”, explică Geta Voinea noul ei concept.

„Vreau legi pentru breasla mea”0-48218-1.jpg

Pentru a pune la punct un astfel de sistem, Geta spune că este nevoie de un sector bine dezvoltat. „Nu suntem un sector care să îşi apere intersele. Pe piaţa coafoarelor ne dăm în cap. Concurenţa neloială este la ordinea zilei”, enumeră Geta Voinea principalele deficienţe ale sistemului în care lucrează.

O altă problemă mare a sectorului frumuseţii este deschiderea continuă de saloane la parter de bloc, saloane care nu au minimul de aparatură pentru a realiza servicii de calitate. „Cred că dacă ar exista o instituţie de reglementare ar fi date autorizaţii doar pentru acele saloane care îşi merită numele”, spune Geta.

Cât costă un salon?

Pentru a se pune bazele unei salon de coafură, stilista consideră că investiţia optimă trebuie să fie de cel puţin 50.000 de euro. „Doar aşa poţi avea un adevărat salon. Trebuie să ne gândim că mai mult de 20.000 de euro se duc în amenajare, iar restul în aparatură”, explică ea.

Când vine vorba de saloanele care îi poartă numele, Geta Voinea afirmă că investiţia este mult mai mare, de aproape 70.000 de euro. Motivaţia este simplă: pragul acestora este trecut de oamenii cu dare de mână. După cum spune chiar Geta, clienţii sunt cei din segmentul „mediu plus”.

Dezavantajele brandului GV

„Cel mai mare dezavantaj îl am la negociere”, spune ea. Astfel, de fiecare dată când a căutat spaţii pentru saloanele ei s-a lovit de preţuri uriaşe, mult peste cele obişnuite. „Oamenii îşi închipuie că dacă sunt cunoscută îmi permit să fac investiţii enorme în noi saloane. Nu este aşa. Am şi eu planuri concrete de business”, explică Geta.

Un alt dezavantaj este acela că saloanele ei sunt ocolite de oamenii obişnuţi. „S-a creat percepţia că saloanele mele sunt scumpe. Nu e aşa. Am şi servicii foarte ieftine”, spune Geta Voinea.

0-48220-4.jpgDe la coafor la fotografie

Pentru Geta Voinea coaforul este o artă. Aşa ca a decis să îl ducă la acest nivel. Ea a declarat pentru capital.ro că are în plan lansarea unui serviciu dedicat clientelor cu dare de mână care vizitează cel mai pretenţios salon al ei, cel din zona Dorobanţi din Capitală.

„O să fac un salon foto”, spune scurt Geta Voinea. Astfel, ea va oferi clientelor posibilitatea de a face un fotoshooting care costă 1.000 de euro. „Ştiu că este scump, însă eu voi coafa şi voi angaja şi un makeup artist bun. Cel mai probabil Miki Puran”, spune Geta.

Practic, clientele vor avea un book personal format din şase fotografii făcute în diverse ţinute şi cu diverse coafuri şi machiaje.

Bonul la casă a scăzut de la 400 la 250 de lei

Când vine vorba de criză, Geta Voinea spune că, într-adevar, perioada este una dificilă, însă domeniul coaforului nu va muri niciodată. „Ţara arde, baba se piaptănă”, glumeşte Geta.

După părerea ei, în această perioadă cele mai afectate saloane au fost cele high level. „Femeile bogate nu au mai avut bani să vină o dată pe săptămâna la coafat la un astfel de salon şi au ales centrele de la colţ de stradă”, explică Geta Voinea, Acestea sunt cele care nu au simţit decât foarte puţin criza.

În ceea ce priveşte afacerea proprie, Geta afirmă că în 2009, în ciuda crizei, ea a reuşit să deschidă noi saloane. „E adevărat că bonul la casă a scăzut. Dar ştiu că îmi pot menţine afacerea pe un trend linear, dacă nu ascendent”, explică ea. Asfel, dacă în 2008 femeile care treceau pragul saloanelor sale lăsau cel puţin 400 de lei la plecare, acum suma nu trece de 250 de lei.