Recent, India a confirmat că analizează o schemă pentru ca toată flota sa să fie electrică până în 2030 iar guvernele din Olanda şi Norvegia discută posibilitatea de a interzice maşinile cu motoare pe benzină şi motorină şi să permită doar vânzarea de vehicule electrice începând din 2025.

Dar în timp ce Olanda şi Norvegia se luptă în privinţa chestiunilor de amănunt, un oficial guvernamental german a confirmat că va fi dat un ordin conform căruia până în 2030 toate maşinile noi înregistrate în ţară să nu polueze.

Ordinul face parte din angajamentul Germaniei de reducere a producţiei de dioxid de carbon cu 80% până în 2050.

Secretarul de stat în Ministerul Economiei şi Energiei, Rainer Baake, a arătat, însă, că a fost citat greşit şi că el ar fi spus că va fi necesar un ordin pentru îndeplinirea obiectivelor privind reducerea emisiilor până în 2030, dar fără a specifica dacă sau când va fi implementat ordinul conform căruia până în 2030 toate maşinile noi înregistrate în ţară să nu polueze.

Germania are o flotă de aproximativ 45 de milioane de vehicule, din care doar aproximativ 150.000 modele hibride şi 25.000 vehicule electrice. Noul ordin ar urma să fie pentru înmatriculările noi şi ar dura aproximativ 20 de ani pentru înlocuirea întregii flote auto.

Şi grupul Volkswagen a anunţat că în cadrul celor 12 branduri ale sale va lansa 30 de modele electrice înainte de 2025 şi până la acea dată intenţionează să vândă între două şi trei milioane de vehicule electrice pe an.

În aprilie, Guvernul german a anunţat noi măsuri pentru a stimula cererea de autovehicule electrice. Va fi acordat un discount de 4.000 de euro la achiziţionarea unui vehicul electric.

Obiectivul Guvernului german este ca, în anul 2020, un milion de automobile electrice să ruleze pe drumurile din Germania. În ceea ce îi priveşte pe producătorii auto germani, BMW, Mercedes şi Volkswagen produc deja automobile electrice, iar Audi şi Porsche au planuri referitoare la producţia unor astfel de automobile. Producătorul auto german Daimler a anunţat un plan de mobilitate electrică ce prevede introducerea unor noi sisteme de propulsie electrice la toate brandurile sale.

Solicitările pentru sprijinirea vânzărilor de automobile electrice au crescut la finele anului trecut, după scandalul manipulării emisiilor poluante de către Volkswagen. Atât Sigmar Gabriel, cât şi ministrul german al Mediului, Barbara Hendricks, au cerut atunci introducerea unei cote privind automobilele electrice.AGERPRES