Începând de anul trecut, cea mai mare economie a continentului a adoptat rapid gazul natural lichefiat, pe fondul temerilor legate de penuria de gaze naturale cauzată de întreruperile de aprovizionare din partea Rusiei.

Acum vrea să extindă capacitatea de manipulare a combustibilului super-refrigerat, astfel încât să poată crește exporturile către alte națiuni, ” majoritatea din Europa de Est”, în anii următori.

Germania a accelerat deja mai multe proiecte de GNL – inclusiv terminalele din Wilhelmshaven și Lubmin – și intenționează să deschidă mai multe instalații plutitoare și terestre în lunile și anii următori.

Guvernul consideră că este necesar să crească capacitățile pentru a asigura securitatea energetică, deși criticii spun că supracapacitatea masivă de transport a combustibilului fosil pune în pericol obiectivele climatice.

Transportul maritim de GNL către țările europene

Berlinul se așteaptă să expedieze aproximativ 5,5 miliarde de metri cubi de combustibil către națiunile europene în acest an, urmând să ajungă la 6,7 miliarde în 2026, potrivit unui raport al Ministerului Economiei pentru comisia de buget. Acesta vede cerere de livrări din partea Republicii Cehe, Slovaciei, Austriei, Ucrainei și Moldovei, transmite Gulf News.

Având în vedere că infrastructura actuală nu este suficientă pentru a satisface cererea internă și externă, extinderea este în conformitate cu ceea ce este necesar „și necesar în ceea ce privește solidaritatea europeană”, potrivit raportului.

Până în 2024, șase unități plutitoare de inmagazinare și regazeificare ar putea permite o capacitate de gestionare a cel puțin 37 de miliarde de metri cubi pe an, se arată în raport. Cifra ar putea ajunge la 54 de miliarde de metri cubi odată ce terminalele terestre permanente din Brunsbuettel, Stade și Wilhelmshaven vor fi deschise până în 2026-27.

Aceasta este aproape de capacitatea actuală de import de GNL a Spaniei, potrivit datelor Uniunii Europene.

Europa ar putea ajunge să trăiască fără gazele naturale cumpărate din Rusia

Deși terminalele de GNL nu sunt întotdeauna utilizate în totalitate, acestea ar ajuta Europa să trăiască fără gazele rusești prin conducte, se arată într-un studiu realizat de Institutul de Economie Energetică de la Universitatea din Köln pentru guvern.

Comerțul cu gaze între țările europene a crescut anul trecut, când cele cu surse de aprovizionare diversificate – cum ar fi GNL – au trimis mai mult combustibil către vecini prin conducte, în special în Europa de Est.

Marea Britanie a sporit livrările de combustibil către continent până la un nivel record vara trecută și a continuat livrările chiar și în timpul sezonului de încălzire.

În mod normal, Marea Britanie ar trebui să importe gaz din Europa continentală în lunile mai reci, deoarece nu dispune de rezerve pentru a acoperi vârfurile de cerere pentru încălzire. Însă o iarnă blândă și importurile puternice de GNL au menținut prețurile la gaze din Marea Britanie la un nivel în mare parte inferior celor din UE, încurajând exporturile.