Tanase scoate o revista
Cunoscutul analist politic Stelian Tanase este hotarat sa scoata pe piata o noua revista cultural-politica. Desi nu stie ce nume va purta publicatia, el este decis sa o editeze incepand din ianuarie anul viitor. Revista va avea 64 de pagini, va fi saptamanala si va aparea in bune conditii grafice. Tirajul este estimat la 10.000 de exemplare. Potrivit spuselor lui Stelian Tanase, publicatia va continua intr-un fel tematicile abordate in emisiunea sa Orient Expres, de la Antena 1.

Bugetul si-a planificat pierderile de la strasbourg
Problemele proprietatii au tarat in acest an Romania in procese internationale. Guvernantii au anticipat ca statul roman e bun de plata si au prevazut in Legea bugetului sume pentru despagubiri, in valoare totala de 42,8 mld. lei, dupa rectificare. Cazul Brumarescu contra Romaniei, primul proces intentat Romaniei in chestiunea proprietatii, a debutat cu luni in urma la Curtea Europeana a Drepturilor Omului de la Strasbourg, iar sentinta e in curs de pronuntare. Brumarescu a cerut despagubiri de 120.000 USD (2 mld. lei), plus cheltuielile de judecata. Pericolul pentru bugetul acestui an il reprezinta faptul ca alte 54 de cauze vor intra in curand pe rol la Curtea Europeana si ca, o data creat un precedent, solutiile viitoare date de tribunalul international vor curge mult mai repede. Iar balanta inclina net in defavoarea Romaniei.

Dracula da valoare nimicurilor
Micii artizani din regiunile montane exploateaza de cativa ani buni mitul lui Dracula. Un bust de ipsos al lui Vlad Tepes cu inscriptia „Dracula” costa, in parcari, 10.000 de lei, in timp ce o sabiuta de lemn cu numele monstrului costa 25.000 lei. O firma numita Societatea Transilvana a lui Dracula expune in holurile hotelurilor suveniruri pentru strainii cu bani. O sticla cu vin de Jidvei „Moon Sonata”, care, conform etichetei, a fost „pastrat langa casa lui Dracula” si „a fost imbogatit prin expunere la luna plina” costa 158.000 de lei. Un formular de „After-life Insurance” costa 12.200 de lei, un breloc cu sigla Societatii Transilvane a lui Dracula 109.500, un tricou, 180.000, un pahar de cristal cu aceeasi sigla costa 609.000, iar o carafa, 1.096.000 de lei. Pretul unui manual de istorie pe care tot bietul Dracula ar trebui sa-l faca atractiv este de 50.000 de lei.

Un amant de mana a treia
In noua revista CSVD, condusa de Ada Roseti, filmul „Amantul”, programat pe 10 octombrie la Pro TV, a fost prezentat drept o capodopera cinematografica realizata de regizorul Jean Jacques Annaud, filmul fiind puternic controversat la aparitia lui. In realitate, telespectatorii au avut surpriza sa vizioneze o productie de duzina, cu acelasi nume, filmata in Israel, fara sa primeasca vreo explicatie din partea postului.
Credem ca aceasta confuzie grosolana are drept cauza faptul ca filmul lui Annaud a costat prea mult, in timp ce subproductia difuzata a fost vanduta pe nimic Pro TV-ului.

Leisorii nu au concediu
Puii de leu care „au muncit” toata vara pe litoral cot la cot cu fotografii nu se odihnesc nici in sezonul rece. Singura diferenta este ca au schimbat mediul de lucru, venind de la mare la munte. De pe nisipul plajelor, au ajuns in fumul si harmalaia discotecilor din statiunile montane. Tolanite apatic pe umerii fotografilor, felinele au totusi succes. In urma cu doua week-end-uri, la discoteca Violeta din Poiana Brasov, trei cetateni turci au fost incantati sa se imortalizeze alaturi de leusor si doua localnice, deosebit de sociabile.

Bianca brad spune da unei firme de software
Compania de software Scala Romania o scoate la inaintare pe Bianca Brad, ca director al departamentului Relatii Publice. Postul reprezinta o mutare importanta in cariera Biancai. Ea declara ca a mai colaborat in domeniul PR, dar ca, pana acum, nu s-a legat de nici o companie printr-un contract permanent. Pe de alta parte, conducerea Scala mizeaza pe numele si prezenta agreabila a vedetei pentru a-si castiga cat mai multi simpatizanti.

Beatrice Bleont are sanse sa plece la Timisoara
In lumea teatrala romaneasca este vehiculat cu insistenta numele tinerei regizoare Beatrice Bleont, pentru ocuparea postului de director al Teatrului National din Timisoara. Pana acum, directoratul era asigurat de regizorul Stefan Iordanescu, dar el a castigat concursul de director organizat de Teatrul Lucia Sturza Bulandra din Bucuresti.

Jos mainilie de pe sapun!
„Picatura de speranta” a Asociatiei Romane a Apei sta in clipul publicitar creat de agentia Prod Print. Desenul animat „educativ” va fi difuzat in toate scolile din tara si are un subiect desuet: lungul drum al unui strop de apa de la picatura de ploaie la rezervorul de decantare. Tema este tratata insa atat de stupid, incat, daca am urma indemnul materialului publicitar, am deveni un popor de nespalati. Dintre suspinele de extaz, de uimire si apoi de necaz ale voice-over-ului, copiii se vor alege cu un munte de intelepciune: nu se vor mai spala pe maini pentru ca nu trebuie „sa murdareasca de sapun” gratioasa picatura.