Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Gândirea pozitivă, dovadă de inconştienţă sau esenţială în afaceri?

Autor: | | 33 Comentarii | 10027 Vizualizari

Dl Andrei Pleşu, citându-l pe Peter Esterhazy, susţine într-un editorial recent ca „gândirea negativă este opusul gândirii”. Asta după ce mărturiseşte că are „o obiecţie de principiu faţă de ideologia “gândirii pozitive” şi faţă de „genul de sfaturi “înţelepte”, care ne invită să “surâdem vieţii”, să vedem “partea plină” a paharului, să refuzăm amocul şi melancolia”.

Recunosc şi-mi pun ţărână în cap, nu îi ajung nici la piciorul broaştei dlui Andrei Pleşu din perspectiva educaţiei domniei sale. Însă, ca mic întreprinzător în domeniul trainingului şi a consultanţei în această ţară şi această economie pline de surprize care mai de care mai negative, dacă n-aş fi gândit pozitiv, aş fi emigrat de mult. Este adevărat că mulţi „guru” propovăduiesc „gândirea pozitivă” ca pe o năframă cu care să te legi la ochi atunci când viaţa e grea în loc să dai piept cu ea şi să-ţi rezolvi problemele. Şi nu sunt deloc puţini începători într-ale afacerilor care chiar adoptă „strategia struţului” atunci când dificultăţile îi încearcă: încep să rostească fraze magice gen “sunt cel mai bun, sunt cel mai tare, nimic nu îmi poate sta în cale” şi... atât! În loc să acţioneze şi să găsească soluţii, ei se autoamăgesc cu cuvinte care nu au corespondenţă în realitate şi în fapte. Ulterior, sunt cumplit de dezamăgiţi că nu reuşesc să fie convingători în fata clienţilor lor, ca supra impozitarea le sufoca afacerea, că nu îşi găsesc angajaţii de care au nevoie, iar concurenţa muşcă cu poftă din felia lor de piaţă.

Am descoperit gândirea pozitivă acum peste 15 ani, pe vremea când deprindeam tainele profesiei de copywriter (scriitor de texte publicitare) şi citeam “Ogilvy on Advertising”. Aşa am aflat că David Ogilvy, acest uriaş al industriei mondiale de publicitate, care şi-a început cariera ca simplu copywriter, nu se aşeza niciodată să scrie un text publicitar cu gândul că reclama sa nu îşi va atinge obiectivele, că va fi un eşec şi că nu va vinde produsul clientului său. În plus, atunci când şi-a înfiinţat propria sa agenţie de publicitate a scris o listă cu clienţii pe care şi-i dorea să-i câştige: General Foods, Lever Brothers, Bristol Myers, Campbell Soup Company şi Shell. Şi i-a obţinut pe toţi în câţiva ani, alături de alte nume grele precum American Express, Sears Roebuck, IBM, Merill Lynch etc.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Editoriale

24 septembrie 2018

Un sfârșit e un început

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.