Aeronava, în greutate de 4.750 kg şi care poate transporta şapte pasageri, e produsă în Brazilia şi costă, în funcţie de dotările de la bord, între 2,98 şi 3,6 milioane de dolari, urmând a fi primul model de acest fel adus în România.

Conducerea Dedeman a cerut Consiliului Judeţean/CJ/ Bacău aprobarea de a i se concesiona o suprafaţă de 1.070 de mp pentru realizarea hangarului, cu acces la pista Aeroportului internaţional ,,George Enescu'. ,,Cererea de concesionare este justificată de necesitatea achiziţionării acestui avion de către societatea băcăuană, prin prisma dezvoltării sale economice, care impune transportul atât a conducerii, a angajaţilor, precum şi a diverşilor oameni de afaceri, colaboratori, pe întreg teritoriul ţării şi în străinatate. Am solicitat un punct de vedere de la Regia Aeronautică Aeroportul Internaţional 'George Enescu' Bacău, care ne-a comunicat acordul său pentru o asemenea concesiune', a declarat Ionel Floroiu, vicepreşedintele CJ Bacău, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, Dedeman 'şi-a anunţat intenţia de a executa cu mijloace proprii prelungirea platformei de îmbarcare/debarcare şi a drumului de serviciu până la terenul ce va deservi hangarul'. Perioada maximă de concesionare, aşa cum prevede legea, este de până la 49 de ani. Consilierii judeţeni urmează ca într-o şedinţă viitoare, după ce vor afla preţurile prevăzute în acest contract, să aprobe tranzacţia solicitată de firma Dedeman.

Achiziţia unui avion de pasageri tip bussines ar fi prima de acest tip efectuată în judeţul Bacău, alţi trei oameni de afaceri din zonă apelând în derularea afacerilor lor din ultimii 20 de ani la cumpărarea de elicoptere.

Dedeman se extinde în Moldova și analizează deschiderea de magazine în Turcia, Bulgaria și Croația

'Decizia de investi aproximativ 30 de milioane de lei în construirea unor mari magazine de profil în oraşele Chişinău şi Bălţi am luat-o după întâlnirea pe care am avut-o cu premierul Iurie Leancă, dar intenţia de a pătrunde pe piaţa Republicii Moldova o am încă din anul 2007. De atunci, am fost la Chişinău pentru a purta negocieri, pentru a analiza oportunitatea unor asemenea investiţii, de mai multe ori. În prezent, sunt create condiţii favorabile pentru ambele părţi pentru a trece la lucru', a precizat Dragoş Pavăl, unul dintre patronii companiei.

Capital.ro scria încă de acum o lună despre planurile fraților Pavăl referitoare la intrarea pe piața din Republica Moldova.

Potrivit lui Dragoş Pavăl, compania băcăuană, care a deschis în România 38 de supermaketuri specializate, studiază, în prezent, extinderea afacerilor sale în Turcia, Croaţia şi Bulgaria.

Citiți și: Viitorul (încă) se construiește greu pe piaţa de bricolaj