Jurnaliștii ANE menționează și că vehiculul va intra în producție până la sfârșitul anului viitor la noua uzină Ford de la Craiova și va fi comercializat începând cu primele luni ale anului 2012. B-Max nu va fi vândut și pe piața americană.
Din nefericire, oficialii Ford nu au dorit să confirme informația, rezumându-se la a declara ceea ce știm deja: „va fi un vehicul de clasă B și va fi produs la capacitate maximă începând cu 2012”.
Noul minivan Ford va fi cel mai mic vehicul de acest fel al gamei care mai cuprinde C-Max și B-Max. Platforma pe care se va construi noul B-Max este aceeași cu cea a modelului Fiesta iar mașina va avea în dotare uși culisante pentru pasagerii din spate. Conform informațiilor ANE, oficialii Ford au gândit mașina ca pe un rival pentru Opel Meriva, cel mai vândut minivan european din 2003 până în prezent.
Un model „crucial”
Oficialii Ford citați de ANE susțin că noul model de segment B va fi produs la Craiova într-o cadență anuală de 150.000 de unități, iar 80% din producție va fi exportată. Când a făcut oferta pentru uzina de la Craiova, Ford avea în plan o producție anuală de 300.000 de mașini și 300.000 de motoare. O creștere majoră față de producția de numai 24.000 de vehicule și 116.000 de motoare  pe care o atinsese uzina în 2006.
Compania americană a preluat controlul asupra fabricii românești în 2008 și a promis o investiție de minimum 675 de milioane de euro până în 2012 numai că acest plan a fost amânat din cauza crizei economice. În iulie 2009, Ford a început să producă la uzina din Craiova modelul Transit Connect dar într-o cadență foarte redusă. În primul an doar 300 de unități au ieșit de pe poarta fabricii iar în primele 11 luni din acest an producția a atins 8.500 unități. Majoritatea mașinilor produse în România au fost exportate.
Până la sfârșitul lui 2010, investiția Ford din România va atinge 200 de milioane de euro, doar o treime din planul inițial. Printr-o înțelegere cu autoritățile române, Ford a primit o amânare, astfel încât investiția totală va fi atinsă abia în 2013. În aceste zile se așteaptă semnarea unui nou contract între Ford și AVAS, în care să se specifice ferm noile angajamente ale producătorului american.
Poziții oficiale
În urmă cu trei luni, la Salonul Auto de la Paris, doi vice-preşedinţi ai Ford Europa, Ingvar Sviggum (marketing, vânzări şi service) şi Wolfgang Schneider (probleme legale, guvernamentale şi de mediu) şi Stefan Lamm, şeful departamentului de design exterior al diviziei europene, au vorbit cu jurnaliștii Capital despre investiţia din România şi despre noile produse ale companiei. Conform acestora, pasul făcut odată cu semnarea contractului de privatizare a uzinei de la Craiova este ireversibil, iar investiţiile vor continua şi după atingerea celor 675 de milioane anunţate. Cu toate acestea, situaţia de pe piaţa mondială, dar în special cea europeană, nu permite o creştere rapidă a producţiei.
În privinţa modificării contractului semnat în 2007, eveniment anunţat de oficialii Ford în această vară şi motivat de evoluţia crizei, vicepreşedintele Ford pe probleme legale, guvernamentale şi de mediu, Wolfgang Schneider, a declarat că urmează să fie semnat în curând.
„Cred că vom semna noul contract în octombrie sau, cel mai târziu, până la finalul anului“, consideră oficialul, adăugând însă şi că „Guvernul român a fost foarte înţelegător şi a acceptat idea că, din cauza crizei, vom întârzia lucrurile la Craiova. Reprezentanţii statului au spus foarte profesionist «bine, a fost criză, o să întârziaţi, vă dăm o nouă şansă să faceţi lucrurile cum trebuie. Dar nu două şanse. Doar aceasta». Acum, aproape am stabilit cu Guvernul care vor fi noile termene. Aceste noi termene sunt finale. Nu le mai putem rata încă o dată. Cu sau fără criză. Prima întârziere ne-a stricat imaginea destul de tare, iar o a doua chestiune asemănătoare ne poate face mult rău“.
La jumătatea lunii august, compania americană Ford a anunţat oficial că doreşte o modificare a contractului semnat în 2007 cu Guvernul României, prin care să obţină o amânare de un an în privinţa obiectivelor. Oficialii Ford au ţinut să menţioneze că „investiţia anunţată iniţial, de 675 de milioane de euro, rămâne o certitudine. Chiar dacă vom întârzia un an, proiectul merită. Toată lumea va profita de pe urma lui“. Pe lângă această amânare, Ford mai încearcă să obţină şi modificări ale contractului în privinţa volumelor producţiei, care fuseseră iniţial convenite la minimum 250.000 de unităţi în 2011 şi 300.000 în 2012.
„Vom ajunge la o capacitate instalată de 300.000 de unităţi în 2013“, declara John Fleming, fostul preşedinte al Ford Europa la acea dată, precizând astfel care va fi potenţialul efectiv al uzinei de la Craiova, nu neapărat şi volumul producţiei. De alt­fel, el a ţinut să puncteze dificultatea de a se angaja la anumite ţinte pe termen mediu: „Este greu de spus cât vom produce în 2013. Ar trebui să ştim mai întâi în ce punct va fi industria în acel an, cum va fi piaţa. Aşteptările mele, bazate pe ceea ce ştim în acest moment, arată că vom putea produce circa 225.000 de maşini.“ În aceste condiţii, singura certitudine rămâne aceea că noul model promis de americani va ajunge pe piaţă  cu un an mai târziu decât era planificat, în 2011.
În schimbul concesiilor aşteptate, Ford promite să devanseze transferul către statul român a 40 de active (clădiri, terenuri şi firme) preluate de Ford la privatizare: „O vom face cu doi ani mai devreme, ceea ce va permite statului român să valorifice mai repede aceste active.“