În urma discuţiilor purtate între reprezentanţii Ford Motor Company şi Romcar SRL, a fost luată decizia ca Romcar SRL să continue să reprezinte marca Ford în România, până la data de 31 iulie 2010. După această dată însă, vânzarea produselor Ford în România către distribuitorii autorizaţi ai mărcii va fi preluată şi gestionată direct de către Ford Motor Company.

Ca urmare a deciziei Ford de a creşte investiţiile în România, prin achiziţionarea fabricii de automobile de la Craiova şi a intenţiei anunţate de companie de a demara activitatea de producţie auto înainte de sfârşitul anului 2009, reprezentanţii Ford Motor Company şi Romcar SRL au luat decizia ca începând cu 1 august 2010, distribuţia şi vânzarea produselor şi serviciilor Ford în România să fie preluate şi gestionate direct de către Ford Motor Company, urmând strategia implementată în ţările europene unde Ford deţine unităţi de producţie.

„Având în vedere creşterea cu 38% a vânzărilor de vehicule Ford în prima jumătate a anului 2008 şi a faptului că anul viitor va începe producţia de vehicule la noua noastră fabrică de la Craiova, ne aflăm într-o perioadă deosebit de interesantă pentru Ford în România. Ca importator autorizat Ford, în ultimii 16 ani, Romcar a deservit foarte bine dealerii şi clienţii Ford şi va continua să facă acest lucru timp de încă doi ani. Cu toate acestea, pentru a realiza planurile noastre de a dezvolta  marca Ford în România şi pentru a veni în întâmpinarea aşteptărilor din ce în ce mai mari ale clienţilor noştri români consider că aceste deziderate vor fi cel mai bine realizate prin Compania Naţională de Vânzări Ford începând cu luna august 2010,”  a declarat Peter Fleet, director al departamentului european de vânzări al Ford Europa.

“În ultimii 16 ani, Romcar a performat şi a dezvoltat Ford într-unul dintre cele mai de succes şi fiabile brand-uri de autovehicule de pe piaţa românească.   Împreună cu reprezentanţii Ford, dezvoltăm acum un proces de tranziţie firesc şi eficient astfel încât să asigurăm cu succes continuarea activităţii Ford în România, în beneficiul clienţilor, partenerilor şi al angajaţilor noştri” a menţionat şi Gabriel Bondarenco, director general al Romcar SRL.

În noul context, începând cu 1 august 2010, distribuitorii şi reparatorii autorizaţi Ford îşi vor putea continua activitatea în coordonarea şi supervizarea directă a Ford Motor Company, pe baza noilor contracte încheiate direct cu Ford.

Ford Europa are sediul la Koln, în Germania şi în prezent deţine 21 de companii naţionale de vânzări. Sucursala din România este cea de-a 22-a. Numărul companiilor naţionale de vânzări (CNV) a crescut de la 15 din momentul în care a fost înfiinţată Ford Europa în 1968. Cea mai recent înfiinţată CNV este Ford Rusia, care a demarat activităţile în anul 2000.

Romcar SRL asigură de 16 ani importul exclusiv al mărcii Ford în România. Cu o echipă de aproximativ 130 de persoane, Romcar SRL a reuşit să asigure o creştere solidă a vânzărilor mărcii Ford pe piaţa românească. Conform ultimelor cifre de piaţă, în prima jumătate a anului 2008, Ford a ocupat locul al treilea în topul celor mai comercializate mărci importate, înregistrând o creştere a vânzărilor cu 37,7% faţă perioada similară a anului trecut.

„Vânzările primelor şase luni sunt în concordanţă cu estimările noastre, obiectivul pe care ni l-am propus pentru acest an fiind de 26.000 unităţi. Suntem încrezători că vom atinge acest volum, având în vedere faptul că reţeaua Romcar se va dezvolta semnificativ în decursul acestui an”, se menţiona într-un comunicat al Romcar de la începutul lunii iulie.

Cel mai bine vândut model Ford în România în acest an, Focus, a avut 4.321 clienţi, în creştere cu 119% faţă de perioada ianuarie – iunie din 2007. Pe locul al doilea se situează Fiesta, model vândut în 2.893 exemplare, iar pe locul al treilea, vehiculul comercial Transit, cu 2.373 de unităţi. „Situaţia lunară a vânzărilor acestui an relevă faptul că în luna iunie au fost comercializate cele mai multe unităţi, 2.516, în creştere cu 67,73% faţă de iunie 2007”, se mai arăta în comunicat. În prezent reţeaua Romcar cuprinde 37 de showroom-uri şi 37 de ateliere de service autorizate la nivel naţional. Romcar îşi păstrează obiectivele privind extinderea reţelei şi consolidarea relaţiei cu partenerii existenţi, urmând ca la finalul anului reţeaua să fie reprezentată prin 45 de locaţii care vor asigura prezenţa mărcii Ford în marea majoritate a judeţelelor ţării.