Americanii de la Ford încearcă să țină pasul cu concurența tot mai acerbă din segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni. Succesul unor modele precum Nissan Juke, Suzuki SX4 Opel Mokka sau chiar Dacia Duster, estimările institutelor de cercetare a pieței care indică o creștere până la peste 500.000 de unități a vânzărilor din această fostă nișă și intrarea în vânzare a unor noi modele, precum Renault Captur sau Peugeot 2008, nu puteau fi trecute cu vederea de șefii Ford. Ca urmare, decizia acestora a fost de a grăbi pe cât posibil industrializarea și comercializarea unui SUV propriu de segment B.
Soluția cea mai la îndemână a fost aducerea în Europa a modelului EcoSport, destinat mai întâi piețelor sud-americane și, de curând, celei din India. Doar că graba americanilor are și efecte mai puțin plăcute, care ar putea afecta simțitor vânzările micului SUV. În timp ce Nissan a mizat pe aspectul rebel al lui Juke și a câștigat poziția de lider al segmentului, iar noii concurenți de la Peugeot și Renault au un aer rafinat și urban, EcoSport pare „mai din topor“. Și aici nu este vorba doar de designul care întotdeauna este discutabil, ci și, de exemplu, de imposibilitatea de a „ascunde“ roata de rezervă sub caroserie. Fiind destinat în special statelor emergente, unde șoselele proaste provoacă destul de des pene de cauciuc, EcoSport a fost gândit încă din start cu această „cocoașă“ mai puțin aspectuoasă în partea din spate. Având în vedere că vehiculele de acest tip sunt achiziționate, de cele mai multe ori, doar pentru trafic urban și, prin urmare, ar trebui să denote stil și rafinament, un astfel de accesoriu pică exact ca nuca în perete. „Realizăm că pentru unii clienți amplasarea astfel a roții de rezervă poate părea prea «grosolană», însă am convenit că vom vinde această mașină în aceeași configurație pe toate piețele“, a declarat Martin Smith, directorul executiv pentru design al diviziei europene a Ford. Cu sau fără această problemă, estimările IHS Automotive arată că EcoSport va fi achiziționat de cel mult 36.000 de europeni la nivelul anului 2015. În același timp, concurenții prezentați tot la Geneva, Peugeot 2008 și Renault Captur, ar putea fi vânduți, în viziunea aceluiași institut, în 100.000, respectiv, 93.000 de exemplare.
Ford, pe de altă parte, a menționat că se așteaptă la o majorare cu 30% a segmentului mini-SUV în acest an, și cel puțin una din zece mașini ale sale comercializate în Europa să fie un SUV. Considerat un mini-SUV cu preț rezonabil – deși nu a fost încă anunțat oficial, se pare că prețul de bază pentru Europa va fi de circa 16.000 de euro – EcoSport va putea fi comandat fie cu motorul EcoBoost de un litru și 125 CP, produs și la Craiova, fie cu propulsorul alimentat cu benzină de 1,5 litri, și 110 CP. Varianta diesel va fi echipată cu o unitate de 1,5 litri care dezvoltă 90 CP.

Articol preluat din Suplimentul Auto Capital apărut în data de 25 martie 2013.
Citește și:
Geneva Motor Show: TRANSFORMERS
Dacia Logan MCV: Raport imbatabil
Start dezastruos al pieței de autoturisme noi în 2013
Piața vehiculelor comerciale, pe valurile crizei
Mașinile second-hand au salvat piața leasingului auto