Ideea că Ferrari ar putea include în gama sa de produse sport de lux un SUV a fost dezmințită de nenumărate ori de Sergio Marchionne, CEO al scuderiei din Maranello. Cu toate acestea, oficiali ai companiei care au dorit să își păstreze anonimatul au declarat pentru Bloomberg că în noua strategie, care va fi prezentată la începutul lui 2018, apare și dezvoltarea unui „utility vehicle” cu patru uși menit să majoreze substanțial vânzările mărcii. Analiștii occidentali consideră că includerea în gamă a unui SUV care să concureze cu modele ale unor mărci precum Maserati, Bentley sau Lamborghini ar fi o decizie greșită, iar acest detaliu corespunde cu declarațiile anterioare ale lui Marchionne, însă „dacă italienii vor construi un vehicul mai spațios, care arată ca un Ferrari, sună ca un Ferrari și se conduce ca un Ferrari, acesta va fi un… Ferrari”.

Fără a da prea multe detalii, sursa celor de la Bloomberg susține că vehiculul denumit intern „Ferrari Utility Vehicle” ar putea lansa o nouă nișă pe piața auto și ar putea dubla vânzările actuale ale companiei. Doar că, lucru mai puțin cunoscut, asta ar duce la o nouă clasificare a firmei în privința obligativității standardelor de poluare. Astfel, dacă acum Ferrari este inclusă în categoria micilor producători (sub 10.000 de vehicule pe an) și beneficiază de scutiri de la încadrarea în plafoanele obligatorii de poluare, depășirea acestui prag de producție va obliga scuderia să producă mașini cu motoare mai puțin poluante. În acest caz, tot mai multe modele Ferrari vor fi echipate cu sisteme hibride menite să păstreze puterea, dar și să reducă emisiile poluante.

În prezent, Farrari produce anual mai puțin de 8.000 de mașini, în 2019 fiind programată atingerea plafonului de 9.000 de unități. Grație noului vehicul și, eventual, derivatelor acestuia, producția ar putea ajunge în 2021 la circa 15.000 de unități. Cu o producție mult crescută, intră, de asemenea, în discuție ideea de exclusivism. Oare clienții vor mai fi dispuși să plătească sume considerabile pentru mașini văzute tot mai des pe șosele? Ei bine, aceeași sursă Bloomberg consideră că noul model Ferrari se va adresa în special zonei asiatice, clienții din Europa și Statele Unite neavând motive să se teamă de pierderea imaginii oferite de conducerea unui Ferrari. Rămâne de văzut care este cu adevărat strategia lui Marchionne și „cât de Ferrari” va fi viitorul model.