Primele probleme pentru Dacia Duster în drumul plin de succes de până acum? Olandezii de la ANWB au testat siguranţa Daciei Duster pe o versiune cu tracţiune 2×4 fără ESP Şi pe una 4×4 cu ESP.

În urma testului foarte bine cunoscut şi neiertător, olandezii au ajuns la concluzia că Duster ar putea reprezenta un adevărat pericol.

La o viteză de 65 de km/h şi la o manevră în care testerul a tras brusc de volan, s-a constat o pierdere a aderenţei şi o alunecare a roţilor. Testul a fost realizat pe o versiune cu tracţiune integrală şi dotată cu ESP. Rezultatul? Nimic de raportat.

Cei de Renault au fost consultaţi pentru o reacţie: „Dacia Duster este produsă astfel încât, chiar dacă nu are ESP, să ofere securitate maximă, aşa cum au demonstrat-o testele realizate de diferite organizaţii europene. Dacia Duster nu prezintă niciun risc de răsturnare”.

Duster este primul model de la Dacia dotat cu ESP, iar cei de la Renault au promis că toate modelele Dacia vor avea ESP începând cu 2011.

Importanţa sistemului ESP

Practic, olandezii nu au făcut altceva decât să demonstreze că o maşină fără ESP este mai puţin stabilă decât una cu ESP.

Sistemul ESP (Electronic Stability Program) îmbunătăţeşte controlul asupra automobilului în situaţiile periculoase, viraje bruşte sau derapaje.

Clipul video de mai jos ilustrează foarte bine importanţa sistemului ESP.


 

SURSA: caradisiac.com