Antibiotice Iași a fost prezentă, pentru al 20-lea an consecutiv, la cel mai important eveniment expozițional al industriei farmaceutice mondiale. Este vorba despre CPhI Worldwide, care se desfășoară în Barcelona, Spania.

Antibiotice Iași a fost prezentă la CPhI Worldwide

Manifestarea reprezintă un principal motor de dezvoltare al afacerilor internaționale. Acestea s-au multiplicat de mai multe ori de-a lungul timpului, iar compania estimează că vor ajunge la valoarea de 215 milioane de lei la sfârșitul acestui an. Această cifră reprezintă 36% din cifra de afaceri.

„În ultimii 20 de ani am consolidat parteneriate cu mari companii din toată lumea și suntem aici, la acest tărg international, pentru a le transmite că într-o lume divizată, într-o lume în care parcă nu ne mai regăsim, noi suntem capabili să construim un viitor împreună cu partenerii nostri”, a declarat Ioan NANI, director general Antibiotice.

Amintim că Antibiotice la CPHI Worldwide are peste 150 de întâlniri cu parteneri de afaceri din toată lumea. Scopul este identificarea de noi oportunități de business și de extindere pe piața globală prin valorificarea capabilităților de cercetare și infrastructura de producție a companiei.

Profitul net al companiei aproape s-a dublat în primul semestru din 2023

Compania a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 315,9 milioane de lei. Aceasta a fost obţinută din vânzările pe piaţa internă şi pieţele internaţionale, în creştere cu 27% comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Compania a realizat un profit net de 62 milioane lei la finalul semestrului I anul 2023. Profitul este aproape dublu faţă de valoarea obţinută în perioada similară a anului precedent, de 33,9 milioane lei.

Acesta a fost susţinut datorită optimizării structurii de vânzare în piaţa internă a claselor antiinfecţioase de uz sistemic (creşterea în consum cu 29%) şi preparate dermatologice (creştere cu 14%, determinată de preţul superior de valorificare); renegocierii parteneriatelor cu distribuitorii, pe fiecare segment de piaţă – hospital, lanţuri naţionale, minilanţuri şi farmacii independente, în scopul îmbunătăţirii cotei de piaţă şi a profitabilităţii; creşterii vânzărilor în piaţa internaţională într-o structură ce a generat o profitabilitate superioară cu 76%; reducerii cu 13% a cheltuielilor cu materii prime şi a cheltuielilor cu energia electrică, gazele naturale prin optimizarea consumurilor, a preţurilor şi tarifelor acestora; încurajării menţinerii unui consum raţional de medicamente, se arată într-un comunicat transmis luni de companie.