După ce EVZ a dezvăluit că documentele postate pe site-ul DPIIS nu conţin şi contractul semnat în 2003, conform declaraţiei acordate în exclusivitate pentru EVZ de Mihail Başulescu, directorul general al CNADNR de atunci şi semnatarul contractului, ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, a precizat că nu s-a găsit originalul pentru a putea fi făcut public.

„Am citit ce a fost făcut public. În 2006 s-a întâmplat ceva, originalul nu a mai fost găsit, aşa că s-a făcut un nou contract. Nu este ceea ce am semnat eu cap coadă. În 2003, noi am semnat ce a venit de la Guvern, apoi americanii şi-au făcut birouri la noi la Companie şi am început treaba”, a precizat, pentru EVZ, Mihai Başulescu.

Ministrul a precizat, la un post de televiziune, că "Am căutat contractul la toate autorităţile care îl puteau deţine: Ministerul Transporturilor, CNADNR, serviciile speciale care se ocupă de păstrarea documentelor. Am înţeles că alaltăieri, Corpul de Control a solicitat inclusiv DNA – care în 2007 făcuse un control – să întrebe dacă printre documentele ridicate se află şi acest document. Unii au răspuns că nu îl au, alţii că îl caută", a spus Şova. El a insistat că problema dispariţiei contractului este totuşi doar o formalitate. "Noi avem copia contractului din 2003, numai că din punct de vedere formal, pentru a putea pune ştampila NESECRET, trebuie să avem contractul original. L-am solicitat şi companiei Bechtel, aşteptăm un răspuns de la dânşii", a spus ministrul, potrivit realitatea.net.

CONTRACTUL COSTĂ 10.000 DE LEI

La doar câteva zile de la publicarea pe site-ul DPIIS a documentelor privind construcţia AUTOSTRĂZII TRANSILVANIA, pe adresa de e-mail a redacţiei CAPITAL am primit următorul mesaj: “Buna ziua,
Ataşat gasiti 2pag din contractul care nu se "gaseste" daca va intereseaza va rog sa ma contactaţi.
O zi buna!”.

Adresa de e-mail de pe care a fost trimis mesajul este, aşa cum se poate observa şi din imaginea de mai jos: ionut18alexandru@yahoo.ro

Astfel a început negocierea pentru contractul din 2003. După ce am întrebat dacă persoana în cauză are contractul originial sau doar primele 2 pagini, pe care le puteţi vedea mai jos, l-am invitat pe dl “Ionut Alexandru”, pseudonim sub care s-a recomandat la noi la redacţie.

Vânzătorul a vrut într-un loc public, iar mesajul cu partea financiară a fost următoarea problemă.

Pasul 2 în negociere a fost să vedem dacă “vânzătorul” este dispus să ni-l ofere gratuit. După ce i-am precizat că politica noastră editorială nu ne permite astfel de practici, “Ionut Alexandru” şi-a văzut pierdută orice speranţa de a se îmbogăţi din contractul cu Bechtel.

Am reintrat în negocieri după ce i-am precizat că ne-am dori o astfel de exclusivitate, doar că vrem să fim siguri că documentele care urmau să ne fie trimise nu vor mai fi vândute şi la alţii.

După mai multe mailuri în care el era interesat să-i facem o propunere, am reuşit să-l convingem să ne spună el oferta lui. Aşa cum se poate vedea şi din imaginea de mai jos, preţul cerut pe contractul cu Bechtel este de 10.000 de lei.

Documentele afişate mai sus nu au fost până acum publicate în altă parte, nici măcar în 2006, atunci când Ministerul Transporturilor a pus pe site-l propriu o formă a contractului cu americanii după prima negociere a acestui contract.

Până va ieşi la iveală contractul ORIGINAL  cu americanii de la Bechtel, fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu i-a recomandat ministrului Şova să-l caute la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58, din clădirea Ministerului Transporturilor.

Citeşte aici o analiză amănunţită despre contractul cu Bechtel.

Citiţi şi: Acordurile cu BECHTEL sunt PUBLICE
            METODA Bechtel de a reduce costurile la Autostrada Transilvania