Prin acest acord se asigură resursele necesare în ceea ce privește personalul operativ și pregătirea acestuia astfel încât să poată fi acoperită creșterea traficului aerian în condiții de siguranță și eficiență a zborurilor.

„Înţelegerea celor două părţi a fost posibilă prin participarea activă a ministrului transporturilor Lucian Șova, care a avut o întâlnire cu reprezentanții sindicatului și conducerea ROMATSA. De altfel, ministrul Șova a avut o implicare decisivă în acceptarea de către Comisia Europeană a modificării Planului de Performanță Danube FAB pentru a reflecta valorile în creștere ale traficului aerian în spațiul aerian al României și complexitatea ridicată datorită evoluțiilor geopolitice din regiune”, informează un comunicat al regiei.

Față de valorile estimate prin Planul de Performanță Danube FAB 2015 – 2019, media depășirilor numărului de unități de servicii a fost de 10% pentru serviciile de navigație aeriană de rută în regiunea de informare a zborurilor FIR București (spațiul aerian al României) și 20% pentru serviciile de navigație aeriană aferente Aeroporturilor Otopeni și Băneasa. 

„La nivel european se estimează o creștere a traficului aerian până în 2040 prin care aproximativ 1,5 milioane de zboruri nu vor mai putea fi acomodate în spațiul aerian, iar aproximativ 160 de milioane de pasageri nu vor mai putea zbura. Anual cei  aproape 600 de controlori ROMATSA dirijează în jur de 1 milion de zboruri, cu aproximativ 200 de milioane de pasageri la bord, fără a înregistra întârzieri sau incidente care să afecteze siguranța zborurilor”, precizează regia.

Obiectivul prioritar al Romatsa este furnizarea de servicii de trafic aerian pentru aeronavele ce executa zboruri GAT (trafic aerian general) în condiţii IFR (reguli de zbor după instrumente) în spaţiul aerian al României.

Te-ar putea interesa și: